Lillegutt og jeg Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Sønnen min er 3 måneder, og drikker litt vann på flaske hver dag. Vi koker fortsatt vannet, men er det sånn at det kanskje ikke er nødvendig lenger?? Noen som vet? Eller hva gjør dere?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Didrik er 5 mnd og vi koker fortsatt vannet til han, kommer til å gjøre det lenge fremover også
Paddelora Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Vi koker ennå til vår 5-mnd baby. Kommer vel ann på vannkvaliteten der du bor, kanskje HS vet?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Du ville vel kokt vann til deg selv hvis du skulle hatt en kopp te f.eks? Du ville jo ikke tatt varmt vann fra springen... er vel ganske logisk egentlig!
Turid Laila Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Hvorfor er det logisk? Når man drikker te drikker man jo noe varmt. Her er det jo snakk om å drikke vann for å slukke tørsten. Jeg drikker i allefall ikke varmt vann når jeg drikker vann. Men vannet til mini koker jeg og kjøler ned før han drikker det...
manonym Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Trenger ikke å koke vannet nei. Men det er smaksak! Fikk beskjed fra HS at når babyen begynner å putte all slags andre ting i munnen så trenger man ikke koke vannet lenger. Jeg slutta da vannet gutten min var 3 måneder.
Makka Pakka Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Koker ikke vanlig drikkevann nei. Til og med på sykehuset, når min sønn var nyfødt, ga de han vann rett fra springen. Pleieren sa at det var slutt på å koke vann nå. Når jeg kom hjem kokte jeg vannet likevel, men de sier at etter 3 mnd så er det hvertfall ikke nødvendig mer. Så fremt vannkvalitetet er bra da.
Gjest Ut på tur Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Min er 6 uker og har fått vite av HS vi ikke behøver å koke vannet. Er du usikker så spør din HS
plutseligbolle Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Vi koker ikke kaldt vann, men jeg koker litt vann i vannkokeren for å få spring-vannet litt varmere så det blir mer behagelig for henne å drikke det. Gir jo ikke varmt vann fra springen, det blir noe annet!
Alvepike Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, hadde kokt det til hun var rett rundt5-6 månder jeg-- Det gjorde jeg med lilletulla her.
Januar 2010 <3 Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Helsesøster sa att hvis man skal drikke vannet med en gang trenger man ikke koke..men hvis man f.eks skal ha med seg på shopping eller stranda eller noe...så det lagres før det drikkes...skal det kokes:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå