ღtili35ღ Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hvor lang tid tar det fra man har vært hos lege å fått søkt på forstøver apparat går det til man får det? Lillemor her er skikkelig plaget nå for tiden. Hun hoster til det kommer opp massevis av slim. Slik har hun holdt på snart i 14 dager. Føler at ventoline ikke hjelper henne noe særlig akkurat nå. Hun bruker flutide morgen og kveld. Aerius om morgen og singular om kvelden. Var å skulle snakke med hennes fastlege i dag, men han hadde ferie. Vurderer å bare snakke med han som er vikar nå.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 huff..føler at jeg buser inn på innlegge ditt nå.. men hadde du kunne gjort meg en kjempestor tjeneste,ser jenta de har astma,og skrev nettopp et innlegg (expat,eller andre som kan om astma medisin) (tror jeg det var) for ser jenta de går på singulair og flutide og til tider ventoline,slik som vår gutt,kunne du vær så snill å lese innlegge mitt og evt komme med svar/råd?
Vi har tre mirakler! Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Hm..vi var hos lege på sykehuset, fikk papirer jeg bare kunne ta med meg på hjelpemiddelsentralen. Dro rett inn dit og hentet et.... Det er sikkert annerledes når en går gjennom fastlegen. Hvis huner så dårlig ville jeg helt klart gått til vikaren! Dethøres ut somom hun trenger mer hjelp! God bedring
Tinky Winky Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Husker ikke helt, men gikk vel en mnd tid tror jeg. Gikk igjennom spesialisten på sykehuset, men vi måtte overbevise han om at vi måtte ha .
ღtili35ღ Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2007 Er slitsomt for den lille kroppen å hoste så mye. Hun har hostet nå siden kl 19.30, fått 3 doser med ventoline til nå, men det funker ikke. Så i morgen må vi til legen ja.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 dette forstøver apperate..hva er det egentlig? Nå lillegutt begynner å hoste så må han bruke ventoline for å slutte,men av og til fungerer det,av og til ikke,slik som idag,fikk vanlig dose flutide i morges,så ventoline da vi kom i barnehagen,så fikk han en dose ventoline i bhg etter han stod opp,så ga jeg han en dose ventoline i bhg da jeg henta han,siden jeg ikke skulle innom hjemme etterpå,så fikk han ventoline før han la seg,men hoster like mye fordet.. kan dette være grunn nok til å få slik forstøverapperat eller..? Nå når det er kaldt hoster han enda mer enn vanlig,hoster så å si hver natt,gjort det i over 1år nå,og får ventoline og klarer da å slappe av for å sove,men på dagen skjer det ikke.
ღtili35ღ Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 Dette er et apparat som blåser luft gjennom en væskeoppløsning av medisiner og lager en damp av medisiner. Denne dampen kommer ut i et munnstykke, og ved å puste inn denne dampen kommer medisinen ned i lungene. Dette er en lur måte å bruke for eksempel astmamedisin på, fordi medisinen kommer raskt til stedet den skal virke og har minimal innvirkning på andre organsystemer. Mange astmatikere har pari-apparat hjemme. Pasienter som har dårlig "kraft" i pusten kan ha problemer med vanlige inhalatorer og vil hjelpes av et pariapparat/ forstøver.
hekrimamma Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Hvis ikke medisinen hjelper, vill jeg tatt henne med på legevakten. Vi har vært på legevakten et par ganger med minstemann, han har da fått hjelp med forstøver apparat med en gang og vært et par dager på Ullevåll. Han får da medisiner 2 hver time. Husk på at dem fort kan bli dårlige om ikke medisinen hjelper i det hele tatt. Vi har også fått låne forstøver apparat hver gang vi har trengt det. Nå drar vi bare rett på akkuttmottaket på Ullevål så hjelper dem med en gang. Lykke til er ikke noe moro når de små har sånne problemer gitt. Har vært litt redd innimellom gitt. God bedring
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 hmm..ok..tror jeg forsto nå..men må de være ekstremt plaget for å få noe slikt da? Synes det kanskje hadde vært greit med en slik en istedefor babyhaler når lillegutt er som han er nå,for når han skal ha medisin så hoster han så mye at vi må ha flere pauser bare få å ta en dose,og det tar tid,og jeg er redd medisin skal "sive" ut av babyhalere,så det ikke er nok i liksom..
nicknavn Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Vi fikk apparatet samme dag som vi var hos barnelegen. Han skrev ut papirene og vi dro på hjelpemiddelsentralen og hentet ut apparatet.
ღtili35ღ Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2007 Har ringt 113 nå så de er på tur hit. Vil bare gråte nå
nicknavn Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Da får dere hjelp:-) gråt en skvett etterpå. God bedring:-)
snuppelure 74 Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Huff da, er det så ille med henne, stakkars liten Masse god bedring og trøste klemmer fra oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå