Gå til innhold

Ang hypermobilitet. og andre leddlidelser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre hypermobile her? Hva trener dere? Har selv vært veldig forsiktig med trening fordi leddene mine er så utsatte... har i tillegg en del andre rygg/hofte-lidelser (hofteleddsdysplasi, skjevt bekken og halebein, utflatet rygg, skiveprolaps, litt beinskjør and so on...) og har fått anbefalt av kiropraktor å bare trene "rolige og forsiktige" ting... men hva han mener med det er jo uvisst da... går ikke til kiropraktor lenger heller, og gidder liksom ikke å få time bare for å spørre hva jeg bør trene heller... =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er hypermobil selv.. Det jeg har trent lengst er nok yoga. Er veldig fornøyd med det (trent i over 10 år), men fått anbefalt å trene mest mulig styrke for å hjelpe til å holde leddene på plass etter som jeg blir eldre. Det har aldri fungert helt for meg å trene vekter på helsestudio, men for 3 år siden begynte jeg å trene Body Pump -og det er helt fantastisk!! Utrolig kjapp og effektiv måte å bli sterkere på!

Det dumme da, er at her jeg bor nå (flyttet for ett år siden) finnes det ikke Body Pump:( Savner det veldig, vurderer en bombetrussel mot det lokale treningssenteret slik at de begynner med det..

Så, bor du et sted hvor det finnes, løp og tren:)

Skrevet

hei

Jeg har hypermobile ledd og trening som jeg kan gjøre må ikke være belastende på leddene mine.

Jeg kan trene styrke (det er bra for å øke stabiliteten i leddene ved hjelp av muskler)

Svømming er supert

Pilates

Sykling

Tror nok svømming er tingen for deg, det er ikke belastende på leddene i det hele tatt, og sååååå deilig :-)

Skrevet

Takk for svar! drev med konkurransesvømming før og det var veldig greit, hadde lite vondt da jeg holdt på med det... men har trent lite i det siste da... body pump ja, mamma trente det før og hun er også hypermobil... kanskje jeg skal prøve meg på det? yoga er jo kjekt også da... kanskje jeg skal hive meg på svømmingen igjen=)

Skrevet

Første gangen jeg hører erfaringer fra andre hypermobile! Dette var litt nyttig! Fikk lyst til å svømme jeg også, nå som jeg bor på landet uten så mye mer treningstilbud enn aerobic og spinn må jeg være litt kreativ.. og VELDIG selvdisiplinert:)

Skrevet

Jeg er hypermobil, og trener styrke, og før jeg fikk barn svømte jeg mye, men nå går det for mye tid i reising. Nå har det blitt dårlig med trening i graviditeten pga BL, og det merkes. Er mye slappere i leddene enn vanlig. Spesielt det ene kneet sklir ut sideveis.

Får dere dekket noe behandling?

Skrevet

fikk dekket kiropraktor og fysio i svangerskapet, hadde mye bekkenløsning... før det fikk jeg dekket en del av kiropraktortimene, vet ikke hvor mye, var mamma som betalte regningene =P hehe... var student da=)

Skrevet

Hadde dere BL alle sammen?

Jeg hadde litt i svangerskapet, men ble helt sengeliggende etterpå. Var egentlig forberedt på mere i sv.skapet, men ikke alt etterpå.. Kom meg på bena med akupunktur, anbefales!

Nå 6mnd etter er jeg NESTEN helt bra..:)

Ikke fått dekket noe nei, men aldri kommet på å spørre heller.

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke BL, men merker at jeg nå er veldig øm i ankelleddene mine, har vært det helt siden fødselen.

Hadde igrunn forventet BL så var veldig overrasket ja. Litt vondt hadde jeg jo, men er så vant med verking og vondter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...