Gå til innhold

Har noen blitt testet for gbs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gjør de det?

Hadde en dødfødsel sist, og lurer på om gbs kan ha vært årsak uten at det er oppdaget.

Derfor kunne jeg tenkt meg å tatt en test denne gangen for å bli beroliget.

Er det blodprøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble testet for det forrige svangerskap. Det ble oppdaget i en urinprøve hos meg, men normalt tas det vel en test under en gu? Husker ikke helt, men jeg fikk påvist dette midt i den perioden i fjor vår da dette var kjempe oppslap i media, gjett om jeg ble redd? Heldigvis tok antibiotikakuren streptokokkene, og alt gikk bra! Legen sender inn regelmessige urinprøver til dyrkning samt at det ble tatt en test av dette ved gu'en som ble foretatt i begynnelsen av svangerskapet , så blir godt oppfulgt.

Snakk med lege/jordmor, så ordner de nok det for deg! Du har jo vært gjennom en umenneskelig slutt på forrige svangerskap, så jeg regner med de gjør alt de kan for at du skal slippe å bekymre deg for at noe skal gå galt denne gangen!

Lykke til!

Skrevet

ja, jeg ble testet for noen uker siden og jeg har full opblomstring av gbs.

fødte i uke 30 forrige gang pga gbs så det er derfor jeg ble testet nå, og såvid jeg vet så får jeg antibiotika under fødselen. Måten de tester på er ved prøve fra skjeden, urinrøret og analkanalen..

men jeg vet ikke helt om jeg ville ha visst svaret om jeg var deg, jeg er mye mer bekymret nå som jeg vet at jeg har det og vi mistet nesten jenten vår sist selv om vi begge fikk antibiotika under fødselen, nesten bedre å være uvitende, men det er jo bare hva jeg syntes.

Skrevet

Jeg hadde dette i forrige svangerskap, og da ble det oppdaget på den vanlige gu'en i begynnelsen av svangerskapet.

Jeg fikk antibiotika intravenøst (+ vaginalskylling om ikke jeg tar helt feil) under fødsel. Babyens øyne, munn og nese ble skylt rett etter fødsel for å minske faren for infeksjon. Hun ble også fulgt nøye med på i dagene etter fødsel for å oppdage en eventuell infeksjon tidlig.

Hun hadde crp på 26 på dag to og 13 på dag tre. Hun ble ikke videre fulgt opp siden crp-verdien var på vei ned:o)

Dette var forresten i 2004.

Denne gangen har jeg ikke gbs, og trenger hverken antibiotika intravenøst eller vaginalskylling under fødsel. Det kan jo tenkes at du hadde gbs forrige gang selv om du ikke har det denne gangen.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...