Gå til innhold

Fysioterapi? Og hva med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at barna får sjekk hos fysioterapaut når de er for tidlig fødte? min er født 5 uker før tiden.

Hva med mat, når kan man introdusere fast føde? Bør man da følge termin og ikke fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder fysio-tilbud eller mangel på dette så varierer dette desverre litt fra sted til sted, og etter hvem du har som kontaktperson.

Ellers så gir du alt for lite info om babyen til at det kan gies noe konkret svar. For det er også avhengig av om det er noe spesielt med babyen.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt enten med spesial/kontaktsykepleier på det sykehuset du tilhørerer og ber, dvs les krev å få en time til fysio for vurdering. Du kan også fremsette samme ønske /krav ovenfor helsesøster.

Er en fordel å få gjort en slik vurdering så tidlig som mulig. Fordi det er så mye enklere å sette inn tiltak tidligst mulig, hvis dette skulle være behov for.

Når det gjelder fastere føde så har de aller, aller fleste fått beskjed om å gå ut i fra termindato. Dette fordi tarmsystemet til slike småttiser ikke er ferdig utviklet når dem kommer til verden.

Og ellers, så du vil se av mange av innleggene her, så er det mange av oss med premature småttiser som sliter med å få i dem nok mat.

Men, får du problemer, så bare spør ;)

Jeg har ei hel bok med tjyvtriks på lager...........;)

Og til slutt; Gratulerer med babyen

Skrevet

takk for svar.

Gutten min virker helt frisk og fin, men vet at de andre steder får fysio tilbud for å sjekke at alt er ok. Greitt å sjekke.

Heldigvis er han her foreløpig god til å spise, men har ei jente på to som ikke spiser noen ting. Hun har knapp på magen. Så de tjuv triksene dine skulle jeg gjerne hatt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...