Gå til innhold

Når gikk dere over til bare en hvil på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vesla snart 16 mnd. gammel, og det er ikke hver dag hun vil sove to lurer på dagen lenger. Men noen dager trenger hun det veldig, mens andre dager blir det bare en time i løpet av dagen.

Det som er kjedelig er at hvis hun da legger seg kl 10 og sover til 11.30....og ikke vil hvile mer den dagen, så blir det da fryktelig lenge til hun skal legge seg, og hun blir overtrøtt og vil iallefall ikke sove når leggetid kommer. Men det er jo litt vanskelig å vite om det er en en-lursdag eller to-lursdag så tidlig som kl 10 på morgenen:)

Hvordan løser dere andre dette, og når bruker deres stå opp om morgenen og hvile på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han var ca 12 mnd begynnte vi å holde han litt lenger våken på dagen slik at han kunne ha 1 lur. Våknet ca kl.7 og sov fra 12.00-14.30. Tok lang tid før han kom inn i den rutinen, han var trøtt i 10-11 tiden. Men vi gikk gjerne ut på lekeplassen i ti tiden og da klarte han å holde seg våken, litt sur og trøtt men men.

Han begynnte å sove mye bedre på natten etter at vi kuttet ned til en lur.

Skrevet

8 mnd.

Han er 20 mnd nå-

Skrevet

Mellom 12-og 13 mnd. ble det en lur.

Skrevet

Han var en 12-13 mnd, måtte lære seg det før barnehagestart rundt 13 mnd. Det gikk veldig fint, litt tungt i starten å holde han våken til 11.30, men så gikk det seg til. Ser at han har det mye bedre nå med en lur midt på dagen.

Skrevet

Rundt tolv månders alder. Men var noen dager hun måtte ha to lurer. Men fra hun var ca 14 måneder har hun sovet fra 12-13. Står opp halv sju og legger seg sju.

Skrevet

Han var 15 mnd. Begynte med kun 1 lur et par uker før barnehagestart for at han skulle venne seg til det. Hadde da samme problem som deg, at han ville legge seg i 09-10 tiden, så ble det enten for sent med en dupp til eller så ville han ikke sove, men var trøtt igjen i 16-tiden.

Får å venne han til å være oppe litt lenger før den ene duppen, så gikk vi ut i parken i 09.30-tiden. Da holdt han seg våken og var blid. Dro så hjem igjen i 11-tiden, spiste mat også fikk han sove. Var vanskelig og slitsomt for oss begge de 2 første ukene.

Skrevet

10-11 mnd tror jeg..husker ikke helt...

Skrevet

hun sover i barnehagen da..og da sover hun i 11 tiden.. sover mellom en time og to timer.

jeg ville drøyd sovingen litt. kanskje dere må gå ut å gjøre noe kjekt på formiddagen. ikke kjøre bil akkurat..hehe..

så ordner det seg nok skal du se. veldig greit når de har en lur i løpet av dagen. for da sover de stortsett litt lenger..;)

snuppa her pleier stå opp i halv seks seks tiden..hehe..alt for tidlig

Skrevet

var vel ca 11mnd. sover nå fra 12 og 1,5time

Skrevet

Begynte å "tulle" med duppene rundt 14 mnd. Da han var 16 mnd gikk han over til 1 dupp på heltid. Våkner mellom halv seks og halv sju og sover duppen sin ca 11:30 til 13:30

Skrevet

Nei nå sjekket jeg boka mi...han var 17 mnd da han gikk helt over til 1 dupp. I en måneds tid hadde han det med å sovne ganske tidlig på formiddagen for så å sove igjen rundt 14:30-15:30. Så ble det vanskelig å legge han for kvelden og da drøyde vi formiddagsduppen til 11-12 og han gikk helt over til en dupp. Husker det var litt vanskelig å holde han våken til kvelds i noen dager, men det gikk fort over.

Skrevet

Vi gikk over til en blund om dagen når han var 11-12 mnd.

Nå er han snart 15 mnd og ikke alltid han sover om dagen i det hele tatt, kommer an på dagsformen.

Han er alltid i seng før kl.19 og da sover han til ca 9 om morgenen.Sover da luren sin i 12-13 tiden(en times tid).

Skrevet

Han var ca 11mnd når det kun var 1 lur om dagen. Ordnet det selv han,ville ikke sove før nærmere 12 om dagen. Sover fra rundt 12 til mellom 13.30 og 14.30. Våkner mellom 8 og 9 om morran,legger seg kl 19 om kvelden.

Han er snart 17mnd,så har hatt denne sove rutinen i ca 6mnd :)

Skrevet

fra 7 mnd en hvil på 30 min til dagen.Før det,2 hviler på 30 min hver..

Skrevet

Oi, én hvil på 30 minutt da han var 7 mnd?? Det var jaggu ikke mye nei.

Her var yngste 14 mnd da hun sluttet med to hviler, da gikk hun over til en hvil om dagen, på alt fra 2-3 timer. Sover fra 19.30-7.

Skrevet

lite med en hvil på 30 min til dagen ja,men a har alltid sovet lite!Heldigvis like blid hele dagen da,så det er jo ikke noe problem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...