Gå til innhold

Snart 4 og veldig trassig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 4 år er utrolig trassig til tider. Svarer stygt og blir sint for den minste ting. Heldigvis er ikke dette hver dag, men ofte nok. Det jeg sliter mest med er når jeg snakker til henne,"kjefter" om dere vil, så er hun så fæl til å begynne og slå. Hun vet det ikke er lov å slå. "Heldigvis" er det bare meg hun slår, men likevel...

Det jeg lurte på i denne sammenheng er om noen har ett godt råd for å få henne til og slutte med dette. Har prøvd timeout, men det ser ikke ut til og fungere.

Alle råd tas imot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker jeg ikke time-out.. men tar bort noe hun er glad i. VIRKELIG glad i.

1. Får først advarsel om å ikke gjøre det hun gjør, og hvorfor hun ikek skal gjøre det

2. Gjentar advarsel og sier ifra at hvis det gjentar seg en gang til så setter jeg *** på boden til hun har lært å oppføre seg.

3. Sier ifra at nå har hun gjort dette 2 ganger og ikke hørt på advarselen så hun kan pent hente *** til deg så du kan sette det på bode. Henter hun det ikke selv må DU ta den, og da må den stå enda lengre på boden.

Vesla mi måtte på søndag gi ifra seg sin eneste svarte lekehest som straff for at hun gjentatte ganger etter advarsel løp fra meg når vi var i Oslo i helga. Hun hentet den selv mot at den skulle stå 2 dager på boden, hadde jeg hentet den måtte den stå 4 dager.

Hvis oppførselen gjentar seg tar du neste yndlingleke etter samme mønster.. Og da får hun igjen de 2 lekene samtidig hvis oppførselen har vært bra i det avtalte antall dager.

All uønsket oppførsel har jeg fått bort med dette. En stund var det VELDIG mye leker på boden, og til tider savnet hun lekene så inderlig. Men fikk da straks beskjed om hva som var avtalen, og at hun får dem tilbake så snart den er overholdt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...