Tomaten Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Uff, nå har vi det helt forferdelig alle tre.... Jeg og sambo har lovet hverandre å ikke gi han smokken mer, samme hvor mye han maser... og hvor lei seg han er... Han var 3 år nå i juli, så det er på tide å slutte.... Har prata om det en stund, og på en måte forberedt han.... Så etter middag idag dro vi til Toysrus og kjøpte Sabeltann skuten som vi har lovet han å få den dagen han ikke er smokkegutt lenger... Han var sååå fornøyd, gikk rett i søpla med smokken da vi kom hjem... Helt til for 10 min siden.... han gråt og gråt for han trengte smokken.... Stakkars.... Men jeg kan ikke gi meg.......... Dette er mye verre enn jeg trodde det kom til å bli, vi har tatt fra gullet vårt det kjæreste han har......
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Dakkar.... fikk helt vondt jeg nå... men det må jo gjøres en gang det og. Og vi har og en på 2 år da, og lurer på om vi skal slutte med begge to samtidig eller en og en. Lykke til de neste ukene....:-)
NoDoubt Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jenta vår på 3 år sluttet og nettopp. Det gikk obver all forventning. Grein og var lei seg i ca. 15 min første kvelden etter det har hun aldri spurt etter den. Det går nok kjempe bra:-) Men dere må nok regne med 1-7 dager før han godtar det. Vi regnet ihvertfall med det men vi slapp billig unna. Hun forgudet smokkene sine. Det er klart det skal merkes når de gir fra seg noe de har hatt hver dag i hele sitt liv. Men det aller beste med å bli kvitt smokken er at hun aldri maser etter den lengre!!!! Deilig:-) Før skulle hun ha den da hun sov (det var jo greit), når hun skulle gre håret, var hos legen. Ville og ha den da lillesøster hvilte. Det er så deilig å slippe det maset. Angrer litt på at vi ikke sluttet for lenge siden! Lykke til, det går nok kjempe bra:-)
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Snuppa her fylte 2 for noen uker siden. 1. oktober var hennes siste smokkedag.... men bare på dagtid. Hun får den kun som nattasmokk. Var litt sårt de første dagene, og en del gråt og tårer, men nå om hun spørr etter den på dagtid, og vi sier nei... må vente til natta, så godtar hun det. Dere kan ikke kutte ned dagen da først, og så kutte ut natta etterpå? Lykke til. Er ikke gøy nei....
Tomaten Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2007 åå, tusen takk.... For å være ærlig vet jeg ikke noen god måte å gjøre dette på... Lurer på om vi egentlig har drøyan litt for lenge.... Er kanskje lurt å la begge slutte samtidig... da blir det ikke noe forskjell:) Blir nok tøft de første dagene, men det må jo gjøres uansett!!
Tomaten Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Han har ikke hatt smokken i barnehagen på nesten 1 år.... Det er når han er sammen med oss han maser seg til det hele tiden fordi han vet han får den til slutt.... Han er så stor nå, så det er like greit å kutte helt ut med en gang...
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Her sendte vi smokkene til kaptein Sabeltann på 3års dagen til eldste, gikk suverent og har ikke spurt etter den siden (ca en mnd siden) trodde aldri i verden det skulle gå så glatt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå