Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan fortelle meg litt om hvilke fødende som kan få disse rommene og åssen de kan brukes?

Jeg blir snart 2barnsmor og gruer meg så innmari til å forlate mann og barn, selv om det bare er for noen få dager. Guttungen min fyller snart 3 år og vi har knapt vært fra hverandre siden han ble født. Familierom vil det si at hele familien kan bo der sammen? Håper noen kan svare meg på dette. Jeg skal ha planlagt keisersnitt på Elverum sykehus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg bor er det kun barnefaren som får være med på familieror. Sjekk med sykehuset ditt hva som gjelder hos deg. Et annet alternativ er jo "tidlig hjem". Det er et tilbud noen har om å reise hjem tidlig, og heller få barnepleier på hjemmebesøk. Kan jo være et alternativ for å være hjemme alle sammen - særlig om man føler seg helt fin etter fødselen (som forøvrig er et kriterie for å få familierom).

Skrevet

Søsken blir uansett ikke med på familierom, kun mann.

Skrevet

Har hørt att man kun kan bli tilbudt familjerum hvis man har en okomplisert fødsel, dvs inte KS, inte sikker på detta men jag har hørt...

Skrevet

Familie rom er for de som har vært gjennom en ukomplisert fødsel , og som klarer seg uten mye hjelp! Kun mannen kan overnatte og det forventes /kreves at du ikke er alene og at dere henter mat /klarer dere mest alene. Men det åpner jo for litt mer besøk av sønnen din , for besøkstidene er vel ikke så strenge der ..

Skrevet

Så du skulle ha KS , så da er det ikke aktuelt !

Skrevet

Du får ikke familierom når du har keisersnitt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...