Kondis som en murstein Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 NYTT 13:34 8.10.2007 Hvor mye "oppfølging" har dere fått i planleggingsfasen? Og under den tiden grunnarbeidene har blir gjort? Forutsatt at grunnarbeider ikke var med i leveringen/prisen... Vi har nemlig ikke fått noe oppfølging. Har måttet ringe dem hele tiden. Jammen godt mamma og pappa har bygd hus før, mye hjelp der. Vi tenkte jo ikke på at vi måtte ha byggestrøm engang (hadde jo kommet på det når den dagen plutselig var der da det var nødvendig men, hehe)... Hadde vært innmari kjekt med en liten bok, eller bare et ark der det sto tips og råd, ting vi måtte bestille, huske på etc. Grunnarbeidene er jo alfa og omega for videre arbeid liksom ;o) Eller er det ikke vanlig kanskje? Er man mer eller mindre overlatt til seg selv?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Vi var på ett såkalt trekantmøte (oss, selger og representant fra alvsbyhus).. Der hadde de ett eget skjema hvor det stod alt som måtte gjøres, og hvem skal skulle gjøre det.. Etter dette var underskrevet var det ikke noe mer oppfølging fra deres side, noe jeg savna veldig!!
Kondis som en murstein Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, jeg savner det veldig altså!! Vi kan jo ingenting selv, og er heldige som har familie som hjelper oss... Da foreldrene mine bygde var det en mann fra Block Watne der annenhver dag helt fra første spadetak var tatt... (Vi bygger ikke med BW)
*Kleopatra Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Nå har ikke vi kommet fullt så langt som dere ennå, men vi tror vi har bestemt oss for hvilket hus og husfirma det blir. Hittil har i alle fall kontakten mellom oss vært veldig god, så jeg håper det fortsetter! Har du oppdaget forumet www.husbygger.net ? Der er alle i samme situasjon, og du kan spørre om råd, erfaringer, eller bare sniklese litt:) Lykke til da!
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Vi hadde det også slik, elendig oppfølging, vi måtte hele tiden ringe og purre, finn ut av ting selv, mase på dem, selv ta kontakt med arbeidere de liksom skulle rodne for oss osv.
Kondis som en murstein Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, akkurat sånn det er her...
Kondis som en murstein Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 Takk for tips, da går jeg inn der og sniktitter litt )
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Vi koordinerte alt selv, så særlig oppfølging fikk vi ikke, men det er vel mye det en sparer penger på.
Kondis som en murstein Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2007 Nei altså, det er ingenting vi har "dratt ut" av prisen om du skjønner... Vi kjøpte tomta som hadde klausul, så da MÅTTE vi bygge med den leverandøren, så de har vært der hele tiden liksom (samme firma som solgte tomtene)... Hadde vi hatt mulighet (eller råd til å kjøpe oss ut), hadde vi gjort det på flekken... Men skjønner nå at det er ganske vanlig å ikke få noe oppfølging...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå