Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 jeg er sammen med pappaen til babyen min, men fordi forholdet vårt er så ustabilt og av og på har vi valgt og ikke bo sammen, fordi vi vet at per idag har forholdet vårt en bedre sjans for og overleve med det pusterommet hver sitt hjem vil gi oss. Dette innebærer også at vi ikke overnatter hos hverandre hver natt, selvom han gjerne kommer til og overnatte 2-3ganger i uken. Vi har også 100% seperat økonomi, men så godt det lar seg gjøre kommer vi til og dele utgiftene på barnet oss i mellom. Slik vi ser det er alternativet: flytte sammen og vite at forholdet kommer til og ryke. Eller ta det steg for steg i håp om at også vi skal klare og få ting til og fungere som en familie for barnets skyld. Synes dere da at jeg snylter på staten?
Reese Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 nei det synes jeg aldeles ikke. synes du er fornuftig i forhold til bf og at du ønsker at ting skal fungere slik ting er nå.. da regner jeg med at du evt har dobbel barnetrygd evt, og at det er det du hinter til kan være snulting.. ta ting som det kommer du og bare glad for litt ekstra penger-det trenger vi vel alle;) klem
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 faktisk så har jeg fått både os og dobbel bt. men os utgjr ikke mer enn rundt 4000, da jeg har redusert. BF og jeg har ikke bodd sammen før heller, så dette handler egentlig ikke om penger.. Bare lurer på om dere mener dette er galt? I praksis så er jeg jo alenemor hi
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg mener dette er galt.. kommer jo litt an på hva du har sagt til nav. du MÅ informere om at dere er sammen. vet det er ei som har fått svar fra advokat at det er greit, men det er opp til nav de forskjellige stedene. du er jo ikke alenemor når dere går sammen om barnet og det den trenger..da er du en snylter
FrøkenSprøken Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har fått svar fra både NAV og en advokat, og begge sier at dette er helt greit. Dere har to husleier, to strømregninger, og to husholdninger, og så lenge dere ikke har felles økonomi får du ikke bedre råd av at dere er sammen. Det finnes flere skilte par som deler på utgiftene til barnet, så det har ingenting å si. Det er IKKE opp til hvert enkelt NAV-kontor å avgjøre dette, da det er trygdeloven vi her snakker om. Men det er mulig at noen NAV-kontor driver feilpraksis på dette området. Hvis det gjelder ditt NAV-kontor får du bare vise de trygdeloven. De har ikke makt til å heve seg over norske lover. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 vi har ikke tidligere bodd sammen, eller har konkrete fremtidsplaner i forhold til husbygging, giftemål, venting på leilighet osv. Studier, jobb ol er heller ikke en grunn til at vi ikke bor sammen. Den eneste grunnen er at forholdet vårt er for ustabilt, og slik situasjonen er idag så kommer vi ikke til og klare en hver dag sammen med felles inngangsdør, eller felles seng. Fordi vi venter et lite barn sammen prøver vi og forholde oss best mulig til hverandre, i håp om at vi en gang kan klare og være ordentlige kjærester og foreldre til barnet vårt. jeg betaler min husleie, min strøm, mine regnigner og mine utgifter. Han betaler hans HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå