Gå til innhold

Dere som har eller har hatt ørebarn...

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan og når fant dere ut at det var ørene som var vonde....???

lurer kanskje på om snuppa mi har vondt i ørene, hun driver å drar seg og klør i den hele tiden...hun er ganske rød i ørene også....har holdt på sånn så lenge jeg kan huske og nå er hun 8 måneder.... hun sover også veeeeeeldig dårlig om natta....

håper på svar:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos legen med henne?

Jenta vår hadde ørebetennelse svært ofte. Begynte å gå fast til kontroll p.g.a hyppige betennelser. Ørene ble ikke fine og hun fikk satt inn dren.

Så det er vel egentlig bare en lege som kan si om hun er ørebarn eller ikke.....

Skrevet

Gutten min har hatt ørebetennelse en gang.Han var veldig sutrete en lang periode, tilslutt satt han bare å illskrek.

Reiste på legevakten, han hadde dobbeltsidig ørebetennelse og en sprukken trommehinne, dette uten noen andre symptomer enn sutring. Stakkar gutten min, han hadde nok hatt vondt lenge.

Ta henne med til legen,bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

hun tar seg veldig til ørene når hun har ørebetennelse.. lenge siden sist nå heldigvis og fikk legen til å se inn i ørene..

Skrevet

Ikke alltid så lett å se om barna har ørebetennelse.

De kan bli røde og varme når det er en infeksjon.

Problemene med mellomørebarn kommer gjerne etter infeksjonen med væske i mellomøret. Det er svært vanskelig for foreldrene å oppdage, 90% av foreldrene vet det ikke på forhånd. Dette kan være plagsomt for barnet, mye trykk i øret, nedsatt hørsel osv. Dette kan stort sett ikke sjekkes hos fastlege, så etter en øreinfeksjon bør en øre, nese, halslege se på ørene da det er de som har utstyret til det.

Har to mellomørebarn.

Skrevet

Som de andre sier, er det greit å få sjekka det hos lege. Mannen min er fra en familie med mye øreproblemer, så jeg er litt obs ang guttene mine. Minstemann på ett år satt også og dro/klødde seg i det ene øret, "heiste" skulderen opp på den siden osv. Fikk sjekka det, og det var pottetett av ørevoks. Så det trenger ikke være mer alvorlig enn det, men er plagsomt!

Skrevet

okey...men er det sånn at hvis de har vondt i ørene gjør det ekstra vondt å ligge på ryggen....???

men jeg bør kanskje ringe legen i morgen da... er jo greit å få det sjekka....:o)

men hvor gamle var barna deres når dere merka det første gang da....???

Skrevet

okey... tar en telefon til legen i morgen jeg...:o)

takk for svar:o)

Skrevet

Jeg har et ørebarn.

Ørebetennelser opptil 3-4ganger i mnd(før han fikk dren) væske i mellomøret (begge sider)

da de la inn dren fant de masse seigt og gammelt væske,huff..ikke greit.

Det jeg gjorde,og ble fortalt for å finne ut om han hadde vondt i ørene var å dra litt i øreflippen,ikke mye,skal ikke mye til hvis de har vondt før de skriker,for har de ørebetennelse,er dette vondt,eller hold hånden din,hele håndflata dekker øret,gjør dette også vondt,skal du ta henne til lege,da hun nok har ørebetennelse,du skal ta henne til lege uansett om du mistenker noe med ørene,men dette er bare små tips for å "skjekke litt selv"

Har de vondt i ørene,væske eller ørebetennelse er det vondt å ligge flat,dette pga trykk som komme i ørene da,og jeg snakker erfaring fra da jeg hadde ørebetennelse for bare 6-7mnd,det er DRIT vondt å ligge flat.

Så hev hodeenden på sengen,legg bøker under madrassen,eller bøker under sengkanten på den siden,eller legg en liten pute under hodet hennes om hun ikke allerede bruker det.

Annbefaler deg uansett å ta henne med til legen å få skjekket om det er betennelse eller væske,og be om en henvisning til ØNH lege,for tar hun seg ofte og mye til ørene kan det være noe en vanlig lege ikke ser.

Skrevet

dette var i fjor på denne tiden faktis,nå er han 2,6år,og fikk dren nå i januar,men de har allerede ramla ut,så må kanskje ha nye etter jul..får se.

Skrevet

uff...dakar lille....

men hvis ikke hun har vondt, hva kan det ellers være...??? må si at hun produserer helt utrolig mye ørevoks, og det er veldig seigt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...