Gå til innhold

Med eller uten hjelm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere hjelm når dere har barna i sykkelhenger??? Har en datter på 1 år som jeg ofte har i sykkelhelnger, og vi har hittil alltid brukt hjelm, men jeg ser at hun blir svært plaget av den og sitter med hodet ned hele tiden. Den stikker jo ut bak så det blir hun jo nødt til. Men er det egentlig nødvendig med hjelm? Har aldri hørt noen regel om dette. Må legge til at vi kun kjører på gangstien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alltid hjelm her. Syns det er viktig å lære henne det alt nå. Vi måtte bytte hjelm, hun hadde en som stakk mye ut bak og var ekkel. Nå har vi en som er flatere bak og spesielt laget for de minste, den sitter mye bedre og hun er ikke plaget med den legner. Kanskje dere og skal se på en annen type hjelm?

Skrevet

hjelm ja.. man bruker jo ikke sykkelhjel fordi man sykler på trafikerte veier? En bruker sykkelhjelm i tilfelle man faller av syklen..

Skrevet

Hjelmen er jo for å beskytte hodet, og man kan jo være uheldig å velte med henger også. Tror jeg ville valgt å bruke hjelmen......

Mange barn henger jo med hodet i en vanlig bilstol også, men vi kan jo ikke kutte ut bruken av den for det. Nå er jo det påbudt vel og merke, og det er ikke sykkelhjelm, men det er sterkt å anbefale å bruke den.

Tror altså ikke jeg ville kuttet den ut, selv om den plager den lille snuppa di..... om hun ikke gråter av den vel og merke!?

Skrevet

Hun sutrer ganske mye, og hengeren velter jo ikke selv om jeg sykkelen velter! Jeg har hørt at hjelmen er for hvis man blir "påkjørt" av andre biler eller sykkler. Hvor kjøpte du den hjelmen som var flatere bak. Har leitet men finner ikke!!

Skrevet

Ja, hjelmen er jo for at man skal være beskyttet ved påkjørsel,og det er jo teoretisk mulig å bli påkjørt i tilhengeren og. Uansett er det viktig å lære dem at hjelm er obligatorisk sammen med sykkel syns jeg.

Vi kjøpte hjelmen på G-sport i sommer, spurte etter babyhjelm. Var det "BABY BIKER" eller no merket var da? Ellerbike kis? Husker ikke helt - og nå er den ryddet ned i boden ;) Ta en ringerunde kanskje? Gsport, sportshuset, sykkelverksted, xxl osv, noen vet sikkert hvodr de fins...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...