Gå til innhold

Ahh.. =(( Ringe lensmannen eller viking??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden våres stakk avgårde.., og hun er ikke akkurat typen til og komme tilbake.. Mannen mener at jeg kan ringe lensmannen for og si ifra at hvis de får inn en mld så er det min.., og at lensmannen er den som beordrer viking til og komme..

Eller skal jeg ringe rett til viking??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viking? Hva kan de gjøre da?:) Bilberging?

Skrevet

Viking som henter hundene.. Ihvertfall her i området.. De som hadde henne forrige gang hun stakk av..

Skrevet

Sist gang vi meldte et dyr savnet, ringte vi til politiet.

Det var en papegøye og det er mange år siden, men jeg holder en knapp på politiet.

Det er jo verd et forsøk

Skrevet

Du får ringe lensmannen for å melde fra, men det er ikke sånn at hverken lensmannen eller Viking leter etter hunden, noen steder tar de var på dem etter at de er funnet. Hunden må rett og slett bli funnet av noen først...

Gjest irismor
Skrevet

Ah den situasjonen var kjent gitt. Samboeren min "mistet" Iris på en tur i Maridalen.

Han ringte politiet og fikk beskjed om at dem hadde fått inn en melding om en søt, men møkkete hund som savnet sin eier.

Så ring lensmann og gi beskjed om at hunden er savnet. Ring så viking og gi beskjed om at deres hund er savnet. Men er ring også taxisentralen for det kan hende at en av deres sjåfører har sett hunden og vet sånn nogenlunde hvor den er.

Men hvis hunden blir "tauet" inn av viking så koster det å få den tilbake.

Skrevet

Det koster om viking har tauet den inn ja, og enda dyrere blir det om han ikke har halsbånd med navn og nummer på eller microchip i nakken. Da blir det sikkert natt på kennel for han også. Dyrt ja.

Ring taxi, evt kennel rundt om, naboer, lensmann og viking du.

Skrevet

Viking hadde fått inn en tlf om at henne var funnet.. Så svoger kjører opp og henter henne nå.. Mannen fra viking var kongesnill og sa at han ikke skulle ta noe betalt siden en mann hadde tatt henne til seg og jeg sa ifra på forhånd... Phuu...=)))

Skrevet

så flott da. :) Bra at hun kom til rette. :) Trist når dyr stikker av synes jeg, er så mye som kan skje..

(klappe pelsen litt ekstra bak øret...)

Gjest irismor
Skrevet

Så bra =)

Godt at hun har kommet til rette igjen.

Merk halsbåndet med en sånn liten tønne som du legger en lapp inni med navn og nummer til dere.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hva med å heller begynne å passe litt bedre på hunden sin istedet for å være glad for at dere slipper å betale noe for å få hun ut fra Viking.

Skrevet

Vel... Jeg passer på hunden.., men mens jeg hadde ryggen vekk fra hunden i et min mens jeg fikk ut bilsete og bæreposer av bilen stakk hunden av.. Uhell kan skje alle selvom man er glad i dyrene og er glad for at man slipper en regning på godt over 700.-..

Skrevet

Skal sette på adr. våres på båndet nå.. =)

Gjest irismor
Skrevet

Fort gjort at de stikker av i et ubevoktet øyeblikk da.....

Bra at dere merker halsbåndet =))

Skrevet

Husk refleks på halsbåndet også. Kan være greit nå på høsten, og i jakttidene om du bor nær skogen. *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...