Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Babyen min er 3,5 mnd..Han får Hipp MME.. Ca 180 ml pr måltid.. Og han gulper hele tiden:-( Får han for mye pr måltid?? Kan det hjelpe å bytte til et annet merke enn Hipp?
*Rutletutt* Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har en jente som gulper mye også, men hun får bare pupp - men snakket litt med helsesøster om det. Hun mente at gulpingen kunne komme pga hun gulper opp det hun får for mye, at jeg hadde litt for mye trykk til at hun klarte å svelge unna skikkelig eller at hun hadde litt svak lukkemuskel mellom svelg og mage - men så lenge hun la greit på seg var det ikke noe å gjøre med det;o/ Du kan jo prøve et annet merke og se om det bedrer seg - hvor mange hull har du på tåteflasketutten? Kan han få for mye melk på en gang?
Suturtang Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 min baby på 4 uker gulper som en fontene!!!Jeg tror det er pga han overspiser hele tiden
Kaja_07 Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/gulping Se vedlegg over. Gulping kommer ofte av en sent utviklet lukkemuskel. Helsesøsteren min sa det kan vare opptil et år, men avtar ofte en del når de begynner på fast føde. Min sønn har gulpet siden han var et par måneder, og gulper fortsatt. Litt bedre nå enn før. Har begynt på litt grøt men drikker fortsatt mest melk (mme). Jeg prøvde forskjellige MME merker for å se om det hjalp, men han gulpet like mye av alle. Det er bare å vaske og bruke smekker .. og handle inn masse gulpekluter.. he,he..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg bruker flasketutter med 3 hull.. Kan jo prøve med 2 og se om det kan hjelpe.. Han legger jo godt på seg da.. Får rett og slett handle inn flere gulpekluter og smekker.. og vaskemiddel og skyllemiddel.. og body og strømpebukser... He he.. Men da er det hvertfall ikke noe galt med babyen min:-) Takker så masse for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå