Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Må spørre dere som har vært gravide en stund nå - er så stille inne på 90+ forumet:) Hvordan har graviditeten vært? Har lege/jordmor sagt noe? Har dere lagt på dere mye? Jeg er så inderlig usikker på om vi skal begynne prøvingen nå. Burde gått ned i vekt, men om vi ikke prøver nå bør vi vente 3 år før neste prøving (pga studie- og jobbsituasjon) og jeg vet virkelig ikke om jeg har tolmodighet til det ... (med overvektig mener jeg 90 + )
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er nå i uke 42, og jeg er overvektig ja... Mitt svangerskap har vært helt normalt. Legen kaller svangerskapet mitt for perfekt. Det har aldri blitt komentert at jeg er overvektig, men måtte ta en glukosetest for å se om jeg hadde svangerskapsdiabetes. Og det hadde jeg ikke... jeg har en BMI på 38, så jeg er ganske stor. Veide 117 kilo på første veiing, og har bare gått ned i vekt, før nå på slutten så la jeg på meg en kilo på to uker. Legen sa at det bare var bra... Føler meg i super form.. Jeg synes dere skulle begynne å prøve nå jeg, og ikke bekymre deg. Det går jo som regel bra. Det går jo faktisk noe galt med de som er "normale" i vekt også, så jeg synes det er altfor mye fokus på vekt. Vi er da i stand til å bære fram barn vi også, selv om vi er store. Så jeg sier bare LYKKE TIL MED PRØVINGA. Håper det blir full klaff.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Tusen takk for svar Ja, jeg har veldig lyst til å sette i gang. Men jeg er litt feig - redd for hva venner og familie skal tenke ... Burde jo egentlig gi blaffen i det. Også er jeg veldig var på vekt! Ingen vet hvor mye jeg veier, og ser for meg en utrolig ubehagelig opplevelse når jeg skal veies hos legen. Har forresten en bmi på 37 Men jeg er jo frisk og fin ellers, ingen "ondter" og i god form. Blir ikke prøving før i desember eventuelt, så har jo enda sjansen til å gå ned litt. Får tenke litt til på det:) Tar gjerne i mot flere erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Sist jeg var gravid begynte jeg på 97 kg og gikk opp 13 kg til 110 kg. Mye av det var vann. Jeg hadde desverre en god del plager i førsate svangerskap og var sykemeldt fra jeg var ca.4,5 mnd på vei og ut resten av svangerskaper. Denne gangen var jeg 98 kg ved start og er inne på 2.trimester nå i uke 17. Så langt er jeg i super form og føler det går mye lettere denne gangen, enn så lenge. Har gått opp 3 kg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 jeg er overvektig, ligger på 122 kg nå, verken jordmor eller legen sier noe som helst negativt om vekta:) jeg liker heller ikke veie meg hos legen så jordmor ba meg veie meg selv hjemme å heller fortelle legen hvor mye jeg har gått opp siden sist, og det synes legen er helt greit:) svangerskapet mitt til nå har gått kjempefint, ingen flere (kansje til og med mindre) problemer enn en "normalvektig" dame ville hatt, kvalm i 8 uker i begynelsen av svangerskapet, thats it:) var jeg deg ville jeg ikke bryd meg om hva andre syntes, gå for det du synes er best! slanke seg kan mann gjøre både før og etter svangerskapet.. så lenge du ikke har helsemessige årsaker som gjør at du burde slanke deg før graviditeten så ser jeg ikke problemet med å starte prøvingen! ønsker deg lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har gått opp veldig mye,den første tiden ihvertfall.. Begynte på 75 og veier nå 101. Men vekta har nå stått stille i 6 uker,helt greit det! Er 32+1 nå..Men har ingen problemer,vært på fjellet i en uke og gått opp mot 2 timers fjellturer.. Så tror uansett hvor mange kilo man har ekstra,så tilsier ikke det at man får noe mer problemer enn de med "normal" vekt.. Så kjør på,hvis det passer bra nå! Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har BMI på over 40. Vi prøvde lenge, sikkert grunnet vekta...var det gu mente i hvertfall. Lege, gu og jm har aldri sagt noe negativt ang. vekta mi. Jm nevnte jo at jeg er overvektig, men det er jeg jo fult klar over. Jeg startet på 116kg, gikk ned til 114m og er nå på 120. Så skal ikke klage. Hadde jeg vært tynn hadde jeg nok fått høre at jeg burde lagt på meg mer, men som jm sier...jeg har nok å ta av 3 år er jo en stund, men kommer jo ann på alderen din også det syns jeg. Og ser ikke noe galt i å begynne å prøve selv om du evt. skal på skole. Ting ordner seg
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Er jo bare positive erfaringer her jo - så bra Så for min del heller det mer og mer mot juleprøving - så får jeg heller være kjempeflink i månedene fremover. Skummelt er det jo uansett - vet jo aldri om man er helt klar, selv om ønsket er der - meget sterkt. Og da blir det jo ekstra skummelt når man har en "skavank" som høy bmi. Er 26 år, sambo 33, så det haster vel egentlig ikke - men synes det er på tide. Vil ha flere enn 2 barn(om jeg får velge), også tenker jeg litt på foreldrene våre også - vil jo at de skal være fine og friske og ta del av barndommen til barnebarna sine - før de blir alt for gamle Blir spennede dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå