Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 noen andre som våkner om nettene med kramper i leggene eller er det bare meg?
Melkedrøm Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jepps, jeg å. Men jeg tror det alltid er samme bein..?? Mystisk. Også har jeg fått det om natta/kvelden hvis jeg strekker meg. Er heldigvis ikke det værste vi kunne vært utsatt for i svangerskapet
nungo Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Åh ja; grusomt vondt det :-( Jeg bare kjenner når det kommer og så kan jeg ikke stoppe det. Jeg har begynt å smøre og massere leggene mine om kvelden med en kamferkrem før jeg legegr meg; det hjelper noe.
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 oh yeah! begynte rundt uke 14 på meg i høyre bein, varte i noen uker,så en deilig pause og nå har jeg fått det i det andre beinet(!) plutselig på natta eller på morgenen,aldri på dagen merkelig nok,sikkert fordi man er i aktivitet da.. uke 28 nå så ser for meg det varer ut svangerskapet,hadde aldri dette med førstemann faktisk,det var ei jente,dette er gutt så muli det har innvirkning?you never know
2 tette - med flette Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 JA ! Helt forferdelig, man blir jo så støl i leggene dagen etter.. hehe Men det skal visst hjelpe å spise magnesium eller noe slikt ? hehe, eller er det kalsium ? husker ikke jeg.. Skal visst hjelpe å spise en banan før man legger seg og! Jeg hater banan så jeg har ikke prøvd det, men er jo verdt et forsøk ?
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Har hatt krampe i leggene hver eneste natt siden uke 13 -14 . Det er kalsium man skal spise, leste igår i en av mammas svangerskapsbøker at kramper i leggene under svangerskap er ei bivirkning på kalsium mangel. Og for at kalsium skal bli tatt opp i kroppen trenger man d vitamin . Så skal dra å kjøpe meg en kombinasjon av d - vitamin og kalsium ..
januarbaby+maibaby Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 hmm rart d der.... jeg våkner av at det er kjempevondt, å det er ikke alltid jeg klarer å strekke ut foten slik at krampen forsvinner med en gang heller... er d slik dere har d?
2 tette - med flette Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har det hvertfall slik at hvis jeg våkner med en gang kramper begynner å komme så klarer jeg å stoppe den relativt fort, men om jeg våkner midt under krampen når det gjør vondt så tar det innimellom flere minutter før det stopper ( er sikkert ikke så lenge, bare føles veldig lenge ut, hehe )
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 hadde masse av det i forrige svangerskap. Det har ikke kommet enda i dette, bank i bordet!!! Er ikke noe behagelig det der
milla-lilla Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 tror det var noen kjerringråd her pådiden om det.. men en venninne anb meg å knyte ull-tråd rundt hver ankel-om natta.. hvet ikke allurat hvordan det hjelper-men hjelper meg-når jeg husker ta dem på)
wennis Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg fikk tips på BIM-treff om å kjøpe meg støttestrømper. (litt hovne bein) Kjøpte de sexy strømpene dagen etter, og vips var krampene også borte. Kan være det funker for deg også?
Minaw Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Prøv å ta magnesium. Leggkeamper/urolige legger tyder på magnesium mangel
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Leggkrampa ja, AU.. Får d på natta å på morran.. Ska prøv støttestrømpa, dæm si d hjælp. Had d i hele forrie svangerskap å, men no bynne æ å bli drit lei av derre krampan.. Så no ska æ virkeli prøv å jør nå me d.
grolla Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 har samme problem ganger flere per natt, men reiser meg opp og belaster benet med en gang jeg kjenner det kommer. da gir det seg med en gang. blir maange turer opp i løpet av natta.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 Det er så ubehagelig! Magnesium mangel kan det skyldes, men har også lest at det kan ha noe med blodtilförselen i bena å gjöre også, åreknuter kan og ha skylden...
tiltiderensom Skrevet 9. oktober 2007 #16 Skrevet 9. oktober 2007 bruker også stötteströmper og det hjelper! Ikke bare på kramper men på slitenhet og smerter i bena generelt og i underlivet/bekkenet. hvis jeg går mye uten stötteströmpene, klarer jeg knapt stå og gå på slutten av dagen pga. smerter, men med de på fungerer jeg som vanlig og föler jeg får mye mer energi! Så nå bruker jeg de daglig. eneste minus er at de jeg har klör noe sinnsykt på kvelden, så er helt himmelsk å ta de av, men heller det enn vondter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå