Gå til innhold

Krangel med de som har slitt med å bli gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli en smule lei de kranglene fra de som har slitt med å bli gravide eller de som fremdeles sliter.

Dette gjelder alle ting vi gravide kan finne på å klage på av svangerskapsplager, vurdering om man skal beholde barn/abort, ønske om gutt/jente og skuffelse, klage på hvor sliten man kan være etter at man får barn osv.

Vi har full forståelse for dere som sliter med å bli gravide, men vi må få lov til ha våre problemer alikevel! En kan alltid sammenlikne seg med barna i Afrika også!

Jeg vil også nevne at ei venninne av meg sleit med å bli gravid, og de valgte å adoptere etter fem år uten å få barn. Plutselig ble hun gravid alikevel, og det har vært minst like mye klaging i hennes svangerskap, som i mitt. Hun sa bl.a : "svangerskap er oppskrytt!". Og for mange er det desverre tungt. La oss få lov til å klage. Alt er ikke bare rosenrødt selv om man blir gravid, og så får barn. Det vil oppstå ting underveis som en kanskje ikke hadde regnet med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare klag i vei, du!

Jeg skal ikke stoppe deg!

Da bør INGEN småbarnsforeldre klage over dårlig råd heller, da? Siden dette de siste årene er vinnerne av statsbudsjettet.. Barnehageplasser blir nemlig også subsidiert av skattebetalere som ikke har barn, ikke VIL ha barn, har voksne barn osv.

Kan ikke alle få klage litt? Så får alle ut frustrasjon, og verden vil straks bli et mye bedre sted å være!

-for klagerne...

Skrevet

Forstod ikke helt poenget. På en måte en vi jo enig, for jeg mener jo at alle må få klage. Men det er jo nettopp det sliterne på en måte nekter oss andre å gjøre.

Frem og tilbake er like langt?

Skrevet

Jeg er selv en sliter og har aldri kranglet med noen gravide som klager! Har heller aldri lest om noen som har blitt sure pga det..

Men jeg har derimot blitt sur på de som oppfører seg som dødelig syke og klager sin nød over "stakkars meg som er gravid"..

Men jeg reagerer ikke da fordi jeg er en stakkars bitter sliter (noe jeg ikke er...), men fordi at om man på død og liv IKKE vil være gravid så er det i de fleste tilfeller noe man skulle tenkt på før.

Man hopper ikke i elven om man ikke har lyst å bli våt!!!

Derimot de som sliter med kvalme, trøtthet, sliten osv har jeg full forståelse for. De er ikke noe ønskesituasjon for noen.

Jeg føler også med de som har vært så uheldige og bli gravide mens de brukte prevansjon!

Men de som har "hoppet av i svingen" og forventer sympati for at de har blitt gravide må nesten få det av noen andre enn meg...

Skrevet

Klart det, klag på. Det finnes MANGE flere aspekter ved graviditet enn akkurat å bli gravid. Alle skal vi ha lov å diskutere her. Eller klage om vi vil. Hilsen sliter.

Skrevet

"Men jeg har derimot blitt sur på de som oppfører seg som dødelig syke og klager sin nød over "stakkars meg som er gravid".."

Jeg har aldri hørt noen si eller sett noen skrive dette, derimot hører jeg titt om dem som blir irriterte over andres svangerskapsplager. Vel, uansett er det ingen som vet hva de går til når de blir gravide for første gang. Om noen klager over omstendigheter rundt graviditeten så utelukker ikke det nødvendigvis at barnet er ønsket.

"Men de som har "hoppet av i svingen" og forventer sympati for at de har blitt gravide må nesten få det av noen andre enn meg..."

Nå er det ikke akkurat statistikker om emnet å oppdrive, men jeg vil jo anta at dette gjelder kun et fåtall.

Skrevet

Sliterene klager jo like mye som gravide, men de klager om at de ikke blir gravide.

Da kan vel jeg få klage hvis jeg ble uplanlagt gravid. Ingen som skal si til meg at jeg ikke skal få lov til å klage hvis jeg får bekkenløsning og spyr de tre første mndene fordi jeg har vært så heldig å bli gravid igjen!

Verden er ikke rettferdig.

Æddabædda jeg er mere fruktbar enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...