Gå til innhold

hvor mye oppmersomhet får babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje et rart spm, men det er mitt første barn og jeg lurer rett og slett på hvor lenge dere pludrer,snakker og leker med babyen om gangen? I forhold til hvor mye babyen ligger for seg selv tenker jeg på. Synes det er litt vanskelig å la henne ligge i fred i mer enn 20 min når hun er våken..Hun er 3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn og hvor mye oppmerksomhet de får har variert etter hvor mye de har krevd rett og slett :-) Mini som er 3,5 mnd krever MYE oppmerksomhet, mens eldstemann kunne ligge kjempelenge for seg selv under babygymmen, men det har da ikke mini tid til da. Han er enormt sosial av seg, den mest sosiale av de tre så langt, og finner seg ikke i å ligge alene i mer enn maks 5 min, men han kan ligge i opp til 10-15 uten at jeg sitter med ham så lenge jeg bare er i nærheten av ham. Sitter jeg, eller pappaen eller en av brødrene, med ham kan han ligge lenge på gulvet.

Skrevet

Ikke så veldig mye, faktisk, han er en rolig og tålmodig sjel, 4 mnd. Storesøster krever og får MYE mer, hun er snart 3 år. Det lillebror trenger mest er litt ro og fred, og det får han når snuppa er i bhg.

Skrevet

Ja dette har jeg også lurt på, mannen min synes ikke det er noen vits i å forstyrre henne når hun feks ligger og leker på leketeppet sitt eller sitter i vippestolen(har masse ting som henger og dingler over eller forrann henne på begge så det er nok underholdning) så lenge hun virker tilfreds. Han mener hun sier fra hvis hun vil ha oppmerksomhet, det er jo sant også. Men jeg er som HI her, jeg tror at hun føler seg forlatt hvis jeg ikke leker med\er sammen med henne når hun er våken. Hører veldig gjerne andres synspunkt:)

Skrevet

syntes dette er vanskelig jeg også... siden han sover så mye så vil jeg liksom være med han når han er våken... får litt dårlig samvittighet når han ligger under babygym osv... men han får jo stimuli på den måten også, så det er sikkert bare bra med en liten stund der..... så tror jeg de små også trenger litt tid for seg selv.. ikke lenge, men noen min uten noen som synger og prater hele tiden :P hihi.........

gutten min er 3 mnd...... noenganger kan han ligge en stund på matta alene, andre ganger funker det dårlig.....

Skrevet

Jeg tenker sånn at så lenge han har noe artig/interressant å fokusere på, så har han det fint. Enten det er snakking og øyekontakt med oss, babygym eller å bli bært i sjalet så han får se seg rundt. Prøver å variere mest mulig gjennom dagen.

Passer på sånn a han aldri føler seg ensom, dvs. at han vet vi er i nærheten. Da kan kan godt ligge under babygymen i 20 min.

Vil gjerne høre flere synspunkter.

Skrevet

Tror de klarer å regulere dette selv jeg, min kan ligge alene i sikkert en time uten at det gjør noe.

Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Snuppa her elsker å holde på på gulvet alene. Bare gliser til meg når jeg går forbi eller snakker med henne. Var på 6 mnd-kontroll i dag og sa jeg får litt dårlig samvittighet av at hun er så mye på gulvet alene. (Har masse leker da) Men da fikk jeg til svar at det skulle jeg da IKKE ha. Det er super stimuli for småttisene, og veldig greit for oss å ikke ha en sutrete unge som bare vil være på fanget.

Min sin sutrer fortere når hun er på fanget enn på gulvet hun, lille rare jenta =) hihi...

Skrevet

Jenta her igården elsker å ligge på gulvet eller i vippestolen sin med lekene. Har ikke tid til å sitte så lenge i fanget. Når hun sitter i fanget blir hun etter en liten stund utålmodig og ser på lekene sine på gulvet. Vil da ned å leke. Ønsker faktisk at hun har vært litt mer i fanget for å kose med mammaen sin , men nei. har ikke tid. .. hi hi.

Liker at vi leker sammen på gulvet da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...