Topp 10. Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hvilke økonomiske fordeler er det å være gift?? i forhold til samboer??? Synes jeg har lest i dine penger om en rekke med fordeler med å være gift!! Noen som vet noe??
Lita jente på vei :-) Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har ikke funnet noen fordel enda skal jeg være ærlig, men ser frem til andre svar på denne debatten :-) Nemlig gift jeg og :-)
yvve73 Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Er vel ikke så mange andre fordeler enn hvis den ene faller fra, så arver man mannen/kona si. Samboere arver ikke hverandre. Du kan derimot opprette et testamente. Har man ingen barn som samboer, arver foreldrene. Har man barn, arver barna.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 det er noe med skatten og å gjøre, noe du sparer der... husker ikke riktig hva men mamma å pappa gifta seg i fjor å da nevnte hun noe om dette... du kommer i en annen skatteklasse eller noe...
yvve73 Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, du kommer i en annen skatteklasse, men det gjør ikke noe utslag med mindre den ene ektefellen tjener veldig lite. Skattefradraget i skatteklasse 2( tror jeg det er) er ikke så mye som dobbelt så høyt som fradraget i skatteklasse 1. Ofte lignes ektefeller hver for seg uansett, da dette lønner seg for mange. ( Det skal i utgangspunktet gå automatikk i dette, dvs det regnes ut hva som er mest gunstig for dere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå