Gå til innhold

kvalm i uke 14...:( når ga det seg for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er jeg drittlei! Har vært kvalm og spydd siden uke 6, er sykemeldt og klarer stort sett bare å ligge på sofaen og springe på do.....Blir så utrolig sliten.....

Hvis det ikke snart gir seg tror jeg at jeg kommer til å bli sprø!!

Når sluttet dere å være kvalm og spy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler så med deg! For min del begynte det å bli bedre omtrent rundt 14 uker.. Men jeg spydde hver morgen til ca uke 19. Men var ikke no kvalm bortsett fra akkurat det... Drikk blåbærsaft. Eneste som funka for min del..

Skrevet

det ga seg for meg ca midten av uke 14..

krysser fingrene på at det skjer for deg og snart :o)

Skrevet

skal kjøpe det! har bestilt sydentur i uke 20, og blir bare mer og mer redd for at jeg skal være like trett og kvalm.....regner med at energien kommer tilbake når jeg slutter å spy!

Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg kastet opp inntil fire ganger om dagen frem til uke 19.

Skrevet

Jeg er i uke 17 og jeg er kvalm og kaster opp enda, men ikke like mye som før

Skrevet

Uke 14 var jeg på ferie i Sverige, og ikke kvalm en dag. De sier at miljøforandring funker, og det gjorde det for meg. Uke 15 var jeg hjemme igjen, og kvalm et par dager. Men det var den siste uka med kvalme hos meg. Litt sånn uggen var jeg et par uker til, sliten og slapp. Men ikke kvalm. Håper det går over snart for deg!

Skrevet

Hos meg gav det verste seg ca i uke 17. men var en glidende overgang da forbedringen startet med at morgen/formiddag var kvalme-fri men innhentet meg om ettermiddagen igjen. Sånn var det nok en md før det endelig gav seg helt.......Hold ut, lite sannsynlig at det varer så lenge til. Men vet koss du har det. For min del hadde ALDRI trodd det kunne bli SÅ ille. Men en setter VELDIG pris på å være frisk etterpå skal jeg si deg!!!!!!!!

Å kalle det morgen kvalme, eller "litt kvalm" er en fornærmelse. Var et HELVETE døgnet rundt i ca 10 uker. Men det gav seg!

Skrevet

Jeg var uggen og kvalm til ca uke 17-18, og matlysten var normal ca uke 20 !! Hold ut!

Håper det går over for deg også :-)

Skrevet

hei. jeg er i uke 16 i morgen. kaster opp hver morgen. men er nok ikke like syk som deg. har blitt bedre på dagen og kvelden enn tidligere

Skrevet

Jeg har vært kjempeheldig og bare vært småkvalm frem til uke 12. Spydde kun tre ganger; en gang fordi jeg fikk en pille i vranga, og to ganger fordi jeg ikke gadd å ta med vitaminene mine da jeg var bortreist noen dager! Er overbevist om at formen ville ha vært mye værre hvis jeg ikke hadde tatt vitaminer hele veien, så nå reiser jeg aldri noe sted uten ;-)

Kan selvfølgelig ikke sammenligne mine plager med de som lider av ekstremkvalme, men hvis dere ikke tar vitaminer fra før så gjør ihvertfall et forsøk. Jeg har tatt sanasol, tran m/omega3, jerntilskudd og folat. Det skal visstnok være b-vitaminer som er ekstra bra mot kvalme, så sanasol og folat er vel de viktigste.

Skrevet

Kvalmen var veldig intens hos meg frem til uke 14 (fra uke 6), så merket jeg bedring fra dag til dag..jeg følte jeg ble bedre ganske plutselig, hadde ikke ventet det.. nå er jeg i uke 15, og MYE bedre.. Kastet opp hver eneste dag i 8 uker, ca 4-5 ganger per dag i gjennomsnitt, men nå de siste dagene har jeg ikke kastet opp noe.. har begynt å spise middag igjen, har nesten ikke rørt annet enn brødmat på 2 mnd pga kvalme..

Håper du kommer deg snart, vet hvor slitsom den kvalmen er..:)

Skrevet

Jeg har også vært kvalm siden uke 6, gått ned 8 kg nå=( er i uke 16 og enda kvalm. Men det jeg skulle si var at jeg var i syden i uke 12 og jeg var så UTROLIG fin form den uka!!=D spydde første dagen og dagen vi skulle hjem, ellers spiste jeg som bare det og stor koste meg! så som legen sa til meg, miljø forandringer hjelper og=D

Skrevet

er 15 uker i morgen, og fortsatt veldig kvalm, og tåler ikke lukter ...

hvis en ting er til trøst kan jeg jo si at hver gang du spyr er det er tegn til at det er liv inni der:)

etter legen sa det til meg, håper jeg på å spy hvertfall 3 gang for dag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...