veldigveldigspent Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Jeg sluttet på prevensjon en gang i våres og jeg og min mann har prøvd å "formere oss" siden juni i sommer. I starten hadde jeg store problemer med uregelmessig mens, hadde mens en hel måned i strekk som følge av hormoner i ubalanse etter p- sprøytebruk. P-sprøyten førte forresten med seg masse ubehag, fikk melk i brystene og diverese. Nå har alt roet seg, og mensen ser ut til å være temmelig regelmessig:) Jeg tar Folat og unngår alkohol og kaffe. Noen flere ting som jeg kan gjøre for å "forskynde" mulighetene til å bli gravid? I august var jeg helt sikker på at jeg var gravid. Hadde enorme humørsvingniger, kvalme og oppblåsthet. Teste svaaakt positivt på en test, men så fikk jeg sterke magesmerter og en veldig kraftig menstruasjon fire dager deretter. Jeg mistenker at jeg faktisk var gravid, men at det gikk galt den gangen. Nå er jeg igjen i humørsvingningsverden, kroppen holder på vann, brystene eksploderer og jeg er kvalmere enn noen gang. Igår kveld satt jeg og gulpet i én time før jeg kastet opp alt jeg hadde spist. Idag er jeg svimmel og kvalm, varierer mellom å være glo-varm og heit i kinnene (nesten elveblest) til å være frøsen. Føler meg oppblåst. For halvannen uke siden hadde jeg veldig vondt i høyre eggstokk (mannen min ler så veldig av meg når jeg sier "uff, nå verker det i høyre eggstokk"). Vi hoppet da i høyet og tenkte "jippi!", og selv om samleiet var så skånsomt som det kunne bli hadde jeg veldig vondt i høyre eggstokk hele dagen deretter. Fikk helt avsmak på alt som var intimt og følte meg rett og slett full av "gugge". Nå er jeg altså kjempekvalm. Jeg tok et par eggløsningstester for å se om det er den igjen, og de viser begge veldig veldig svakt positivt resultat. Ellers så har jeg aldri fått en slik test der test-streken har vært like sterk som kontrollstreken. Noen som har masse erfaring og som kan være min guide, jeg har så lite erfaring! Men er ivrig leser av disse sidene. Beklager sterke detaljer i innlegget mitt:)
Babyønske �� Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Din situasjon er faktisk relativt lik min, men jeg går ikke nærmere inn på det nå :-). men jeg tenkte å gå nærmere inn på eggløsningstestingen din. Vet ikke om du har mye erfaring med det, men med måten du forklarer på så virker det ikke sånn. Jeg regner med at det er billigstrimler du bruker. De vil så godt som alltid ha en svak strek i tillegg til kontrollstreken. Det betyr ikke at den er positiv, men at det er LH i kroppen(noe det alltid er), det er først når LH stiger testen blir positiv, og da skal teststreken bli like sterk som kontrollstreken. Men det viser seg at det er de færreste som opplever dette med billigtestene. Men man har altså eggløsning for det. Ellers vet jeg ikke om jeg kan si så mye om "symptomene" dine. Jeg har også hatt mye av det du opplever, og jeg antar at det er hormoner som er ute å kjøre.
veldigveldigspent Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 Tusen takk for svar! Og ja- de har vært ute å kjøre veldig lenge. Jeg angrer sterkt på at jeg tok i bruk p-sprøyte, kroppen min har virkelig ikke hatt godt av det. Jeg har ingen erfaring med disse el- testene, jeg ga faktisk opp å bruke de på grunn av min veldig uregelmessige syklus. Det var bare bortkastede penger. Jeg bruker Quick Response, og testene viser nesten alltid bare én strek. En sjelden gang har jeg fått svaaaakt frem en annen strek. Veldig fint at du forteller at jeg har hatt eggløsning selv om disse testene har vist en svakere rosa strek, trodde nesten at jeg ikke har hatt eggløsning de siste fire månedene. Det skal jo egentlig ikke være mulig.. men.. Har du noen eggløsningstest som er litt bedre å bruke? Artig at vi har litt samme historie. Det er en spennende tid- men utrolig kjipt hver gang skuffelsene kommer. Som mannen i huset sier " Det skjer når det er ment å skje":)
Babyønske �� Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kan nok ikke si 100% sikkert at du har hatt eggløsning. men min egen erfaring er det. Jeg gikk ut i fra at du brukte billigteststrimmel.(www.billigetester.no) Quick response sine har jeg ikke erfaring med. Jeg brukte til å begynne meg billigteststrimmel, men de var så vanskelige å tolke, så jeg har gått over til Clear Blue digital, som ikke trenger særlig med tolking Hvis du har uregelmessig syklus så har du rett i at da kan det være vanskelig å bruke eggløsningstester. Men du har ikke andre symptomer når du har vondt i eggstokkområdet da? Som økt utflod f. eks, det er jo et ganske sikkert tegn på eggløsning. Har du det kan du jo begynne å teste med eggløsningstester den dagen du oppdager dette, siden det som oftest kommer noen dager før eggløsningen
veldigveldigspent Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har lest litt om det her nå idag. Faktisk så har jeg økt, tykk utflod omtrent en uke eller to etter siste menstruasjon, og smerter i eggstokkområdet er jeg ganske vant til å kjenne. Annenhver måned høyre og venstre, selv om jeg som regel kun klarer å kjenne de månedene jeg har eggløsning fra venstre side:) Det er utrolig vanskelig å skulle tolke hva de ulike "gradene" av streker betyr. Og av og til tror man jo at man bløffer seg selv også, fordi "strekene" ikke passer overens med de signalene kroppen gir deg. Nå sist gang hadde jeg som sagt ganske kraftige, tydelige smerter fra høyre eggleder, uten tvil. Ømt var det også, og økt utflod. Men likevel viste ikke testene noe tolkbare tegn:) Nå har jeg også økt utflod, men tynn og vandig og hele tiden. Aner ikke hva det er et tegn på Av og til angrer jeg litt på at jeg ikke har vært mer interessert i å bli kjent med det kvinnelige fenomenet i kroppen min:) Egentlig utrolig hvordan kroppen fungerer med dette baby-systemet. Og veldig fint at man ikke alltid er alene med disse spørsmålene- vi skal holde forsøkene hemmelige til det klaffer med en baby for å overraske alle rundt oss- men det betyr jo at jeg ikke har noen å snakke med. Takk for at du tar deg tid!
Babyønske �� Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg tror jeg vil anbefale deg å kjøpe Clear Blue digital eggløsningstest. Og bruke den fra du merker første tegn til økt utflod, bare for å få bekreftet at du har eggløsning. Den er litt dyr, men på www.billigetester.no er den mye billigere enn på apoteket. Og husk at eggløsningen finner sted 12-36 timer etter positiv eggløsningstest(mange forstår ikke dette) :-) Ellers vil jeg anbefale deg å gå inn på www.pernille.info. Der står det veldig mye om alt som har med syklusen å gjøre, og spesielt om eggløsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå