Gå til innhold

Å herregud... sambo skal i militæret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo fikk utsettelse på militæret for å fullføre skole, og nå har han blitt innkalt igjen... sitter her med en jente på to måneder, og vet ikke hva vi skal gjøre.... vi har jo ikke råd til dette! vi kan IKKE bare miste hans 20 000 i måneden. Vi har huslån og to billån å betale. jeg vil ikke selge leiligheten heller... Har bodd her i et år og trives veldig godt :(

Han får jo sikkert bare 180 kroner dagen eller hva det er... hva skal vi gjøre? har jeg rett på noe mer penger eller? har jeg rett på overgangsstønad når vi ikke bor sammen? eller hjelper militæret til med noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke helt hvordan dette er, ikke vært oppi det selv. Men jeg tror militæret hjelper til om han må ut. Kan dere ikke få søke om utsettelse ettersom dere har en ny baby?

Skrevet

Forsvaret betaler avdrag på lån mens han er inne. Vet ikke med bil, men iallefall huslån. En del banker gir også betalingsutsettelse pga militærtjeneste, og dere får mer enn de vanslige 120 kr dagen hvis han har forsørgeransvar. men ring Vernepliktsverket, så får dere svar!

Skrevet

Dytter denne litt opp igjen jeg, for dette lurer jeg på og!

Saboeren skal liksom inn i mai, og vi lever stort sett på hans lønn. Ikke vill jeg at han skal være borte så mye heller. Går jo glipp av noe av den viktigste tiden med lillegutt jo.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...