Babyfacepsycho Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Huseieren fant ut at han skulle begynne og grave opp i hagen kl 7 i dag tidlig. Så da er gangveien fra huset og ut til veien gravd opp. Så jeg kommer ikke ut med vognen. Blir så irritert på at det ikke skal gå og si ifra på forhånd. Bråker som bare det gjør det også, så tulla får jo ikke sovet i fred idag. Har han i det heletatt lov og gjøre sånn uten og si fra til oss på forhånd? Hadde han sagt noe så hadde jeg blirr hos mamma noen dager lengre. Var der i helgen og kom hjem sent igår kveld. Men jeg kunne jo fint ha blitt der noen dager lengre hvis jeg hadde visst at han skulle begynne med dette nå. Det hører til saken at han har sagt siden i vår at han skal bygge garage, han begynnte så vitt, men så har det stått stille i hele sommer, helt til idag tidlig. Kunne jo hvertfall ha sagt fra. Men vi skal prate med dem ikveld. Ingen av dem er hjemme nå. Men nå skal dem få høre at nok er nok. Dem tar jo ikke hensyn til at dem har leieboere i det hele tatt. (har vært flere ting tidligere også)
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Han fikk kanskje ikke tak i deg hvis du har vært borte i helgen? Jeg syns ha burde gi beskjed i hvertfall. Han har nok lov til å grave i sin egen hage...
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Du har all mulig rett til å si i fra. De skal jo ta like mye hensyn til deg, som du skal ta til dem. Lykke til, og håper det ordner seg. I det minste må han jo legge ut planker e.l. for å gi deg en vei ut!!!!! Kan jo ikke sperre deg inne.........! Huff!
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Ikke så lett å si ifra når du er bortreist da. Kanskje han tror at du fortsatt er bortreist og så dette som sin sjanse. Er uansett bedre å klage til han og ikke til oss iallefall.
___ Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Be ham legge et par planker over grøfta eller be ham hjelpe deg å løfte den over, så kommer du sikkert frem.
Babyfacepsycho Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Det er ikke grøft. Det er masse jord der vi pleier og gå. er egentlig mulig og gå der, men problemet er bare at det ender i et stup på et par meter, og da får jeg ikke vognen ned siden jeg er alene. Dem vi leier av er som sagt ikke hjemme, så får ikke pratet med dem før ikveld. Eneste som er her er en mann som sitter i en gravemaskin og en mann som sitter i en lastebil. Og som sagt så er ikke dette første problemet med dem. Vi betaler 1000 kroner i strøm hver mnd, og så skal det avregnes ved utflytt eller minst en gang i året. Og vi har nå bodd her drøyt et år, bad før sirka 6 mnd siden om og få avregningen på strømmen, siden han allerede da sa at vi brukte mindre enn 1000 kroner på en mnd. Han lovet vi skulle få den, men har ikke fått det enda. Hjelper ikke og snakke med han for det skjer jo ikke noe uansett. Når vi flyttet inn var det en sprekk i vasken på badet, denne lovet han og fikse snarest, men et drøyt år senere er den fortsatt ikke byttet ut. Dem sa når vi flyttet inn at det var hvertfall ikke lytt her, men det er langt ifra sant. Vi hører bråket dems oppenifra så tydelig at det mange ganger vekker tulla, og sånn at vi blir forstyrret av det. Dem har minst 1 gang i mnd høylydt fest oppe, som holder på til 5 - 6 tiden på morgenen, uten og si et ord på forhånd sånn at vi eventuellt kunne ha reist bort eller noe den natten. Har bedt dem om og si ifra, siden vi faktiskt har barn, og det er greit og ikke ha masse bråk til tidlig morgen da. Men det hjelper jo ikke, for vi får aldrig beskjed. Og vi hadde med telefon både jeg og samboeren min når vi var borte i helgen, og dem har begge nr våres, så dem kunne bare ha ringt, noe dem ikke har gjort. Så det er nok bare mangel på folkeskikk som er problemet dems. Dette som har skjedd her idag er bare den lille dråpen som fikk det til og bli for mye. Ser oss om etter ny leilighet, men har dessverre ikke funnet noen enda.
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Her ser du jo hva du har ansvaret for som leietaker.... (husleiekontrakt) http://forbrukerportalen.no/filearchive/Husleiekontrakt_m_felt-3..pdf Tror nemlig du har delvis ansvar for vasken selv.... meeeen har han sagt han skal fikse den, bør han jo gjøre det. Si i fra at du vil ha avregning på strømmen NÅ, og senest til helgen. Han må jo klare å oppdrive det! Ellers har jo han som utleier også vanlig ordensregler å følge. Han kan jo i det minste sende ut nabovarsel når han skal ha fest. Normal folkeskikk. Du kan faktisk ringe politiet å be dem om å stanse bråket...selv om det er huseier som bråker.....! Håper dere finner noe nytt sted å leie snarest og lykke til Gå ut å be de som graver om å fikse en sti til deg, slik at du kommer frem. Ikke sikkert de vet om at du er "innestengt".....!
Babyfacepsycho Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kan jo ikke ha noe ansvar for en vask som var ødelagt før vi flyttet inn. Den ble ødelsagt når dem som bodde her før oss bodde her. Og dem betalte for og fikse en ny. Eller dem hadde kjøpt en ny og var her med, som dessverre ikke var rett, fordi den passet ikke den benken den skal sitte i. Så da måtte han sette på plass den gamle igjen, og lovet at han skulle få det fikset så snart som mulig. Så det er ikke våres ansvar. Vi har minnet han på det, mer får ikke vi gjort. Når det kommer til strømm avregningen så har vi bedt om og få den flere ganger, men han kommer jo aldrig med den. Ja vi har flere ganger tenkt på og ringe politiet, men ikke helt hatt lyst til det. Men det blir nok til og gjøre det neste gang. De som graver er ikke her akkuratt nå, grave maskinen står bare stille nå. Men det var jo en idée og gå ut og snakke med dem. Det skal jeg gjøre hvis dem kommer tilbake etterpå. Hvis dem ikke har tatt kvelden idag allerede da. dem begynnte jo kl 7 så.
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Okei. Nei, ting som allerede var i ustand når du flyttet inn, har du selvfølgelig ikke ansvaret for å fikse. Litt kjipt at utleieren er så treig. Nei, mas, mas, mas og mas. Kanskje det skjer noe da... Lykket til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå