Sharlis Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Da har jeg hatt en dødfødsel i uke 24+5 (06 mai 2007), en abort i uke 13 (03 oktober 2007) på grunn av det verste tilfelle av ryggmargsbrokk. Så nå skal vi prøve en gang til før vi gir oss.... Eneste jeg venter på er å bli ferdig med å blø fra fødselen og å få mensen igjen.. Er så nervøs,håper jeg får mensen ganske fort.. Uff..kan ikke beskrive den følelsen inni meg,når jeg tenker på at vi skal prøve på nytt. Er så utrolig nervøs for at det kan skje noe som fører til at jeg må fjerne på nytt fosteret eller at bebisen pluttselig dør,eller at jeg opplever spontanabort..synes vi kan få et avbrekk her å få den beste opplevelsen i livet, det å nettop å få barn. Kan ikke tru at det kommer til å skje før jeg har beibin trygg i armene mine.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Off,leste historien din her en annen dag. forferdelig altså! håper du blir rask gravid igjen,dere får vel god oppfølging denne gangen?! har dere noen fra før? masse lykke til!
Tutta73 Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Uff, hva skal man si til noe slikt.. Det var en trist opplevelse du har hatt. Jeg har hatt en MA og en SA, og synes det er helt ille - ikke rart du er nervøs. Husk at du har krav på tett oppfølging neste gang du blir gravid. Det er bedre å gå til lege / ul en gang for mye.. Jeg krysser fingre og tær for deg xxxxxxx Lykke, lykke til!
Sharlis Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2007 dollypopp: Vi skal få god oppfølging ja..vi har fått god oppfølging sån forsåvidt begge gangene. Men det blir enda mere nå..blir flere UL så starter med UL så tidlig som uke 6, så uke 12, så uke 17-18, så uke 24 osv.. Pluss ofte sjekking av mormunnen. Så får vi se..men er så nervøs for at vi får vite at det er noe galt med bebisen igjen... Vi har ikke noe barn fra før av nei:(
*Bea* & bitteliten Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Hei Sharlis. Jeg har også lest historien deres og sender trøsteklem. Nå har dere opplevd nok! Kjenner meg litt igjen i frykten for at ting skal gå galt... har mistet 2 ganger (mistet tidlig jeg, så det er selvfølgelig ikke det samme som for deg...) Jeg ønsker veldig sterkt å bli gravid på nytt, men vet at jeg kommer til å bli veldig nervøs når det evt skjer. Bra at man får ekstra oppfølging. Ønsker dere lykke til med jakten på en ny spire og at resultatet blir en frisk liten baby. Ta vare på dere selv
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Vet du hva, man blir aldri klar for å prøve igjen, man må berre hoppe i det. Jeg har NESTEN opplevd det samme som deg, men i stede endte det godt første gangen. Første gang jeg var gravid hadde jeg truende abort hele veien. Det som viste seg da jeg fødte henne 2 uker før terminen, var at hun var nær ved å dø i magen min. Hun hadde ikk fått neæring og hadde berre vokst 900 gram fra uke 28 til uke 38. Hun var 1870 gram da jeg fikk henne. Jeg fikk beskjed om at jeg var heldig som fikk se henne i livet. Legen sa at neste gang skal jeg få bedre oppfølging, så dette kan jo du også kreve, da er det lettere for at man slapper LITT mer av Ellers har jeg hatt 2 spontan aborter etterpå. Som jeg sa, mitt tilfelle kan ikke helt sammenlignes med ditt da det endte bra, men jeg kjenner til følelsen og redselen for å prøve på nytt igjen. jeg vet at det samme kan skje neste gang også, er livredd det skal gå galt. men man må likevell prøve. Ellers håper jeg at du er en som slipper å prøve så lenge før du blir gravid, for å ikke få det til er noe av det værste (brukte 2 år på vesle jenta). Lykke til, dett eklarer du. Å stå på dine krav
Sharlis Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 Tutta73: hva er en MA ?,,er det mensabort eller er jeg helt på jorde? men trasig at folk skal oppleve slikt så mange ganger.. Ja,det er absolutt mye bedre å dra på UL en gang for mye,det er faktisk det jeg sier til folk angående når de er gravide. Tusen takk for omtanken:) Er du en prøver nå da?eller er du gravid? Lykke til:) Klem
Sharlis Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2007 *Bea*20pp - 1SA og 1EXU: Uff, synes synd på deg..det er så utrolig vondt å få gang på gang det negative resultatet. Og nå så har dere prøvd kjempe lenge uten resultat,det er forferdelig:( Kondolere masse til dere to. Takk ,det samme til deg å Lykke til *klem*
Sharlis Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2007 Tryne_9pp og 2 SA: Heia:) Skreiv med deg dagen før jeg skulle føde ut( 3 oktober),har sett siden din på piczo..så vet alt om din historie,synes at det er kjempe trasig det du må igjennom..klart du er heldig som har ei pie.Men trasig at du har fått alle de dårlige nyhetene om hormonen osv... Håper du blir gravid å kan beholde spiren:) Jeg håper jeg slipper å vente så lenge på å bli gravid jeg og:) Brukte 1 år og 1 mnd på den førsten, og 2 mnd på nr 2..så får se hvordan det blir med nr 3. Håper ting fixer seg for deg. Lykke til *klem*
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Vi har vell alle vårt. men jeg synes det er helt forferdelig å høre at du mistet i uke 24, med en gang jeg hører slike historier så tenker jeg hvor nær jeg også var til å oppleve noe sånnt. Tror det er umulig for oss å sette seg inne i hvor vanskelig det er for deg, det må på en måte oppleves
Tutta73 Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Hei igjen Sharlis Beklager sent svar, jeg har vært frakoplet en stund. Mulig du allerede har fått svar på det men en MA er en abort der du må ta utskrapning. Var 4 mnd. på vei. Etter den tid har vi fått en hærlig gutt som er 2 år, og nå er vi prøvere igjen.. Er jo en spennende tid da:o) Lykke til for dere også. Vi blir vel her litt vil jeg tro....
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Uff så leit å høre:-( jeg har hatt to SA og en MA, de to første var i uke 6 og den MA var i uke 9. Vi brukte tre år før det den satt.. Er så leit når sånt skjer. Håper det klaffer nå, og att alt går bra. Jeg fikk god oppfølging, og det var en trygghet. Lykke til:-)
Sharlis Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2007 Tutta73: Hvar utskraping noe du ville? Jeg slapp heldigvis det jeg da,liker ikke at de tukkler mere enn nødvendig i underlivet.. Så jeg ble sotte i gang jeg da. Vi er prøvere vi også Lykke til med prøvingen da:) Klem
Sharlis Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2007 Lampe77 og Emilie 16.08-06: Heia:) Så trasig at du må oppleve det så masse:( kondolere Skjønner godt du synes det er trasig når du sliter så lenge med å få og når du har så sitter det ikke:( Du får ha lykke til *Klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå