Gå til innhold

Da har vi begynt prosessen :-)


Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Har betalt inn kontigenten til Adopsjonsforum, begynt å innhente de dokumentene vi trenger osv...

MEN mannen min ringte til kommunene for å høre hvordan vi skulle gå frem i forhold til de og de hadde ikke peiling :-(

Fikk beskjed om å høre med adopsjonsforum hvordan vi skulle gjøre dette... Syntes det var litt skremmende egentlig. Håper ikke at prosessen vil ta veldig lang tid her da pga at de har null peiling!

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg snakket med adopsjonsforum i sta og da ble det 3 land vi skal tenke på. Det er Bolivia, Peru eller India.

 

Hmmmm ikke så veldig enkelt egentlig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Jeg ville tenkt litt på hvilket land jeg ville hatt et nært forhold til resten av livet, for dere kommer jo til å få et spesielt forhold til det landet dere adopterer fra.

 

Selv ville jeg valgt å adoptere fra India, men det er sikkert fordi jeg snakker litt hindi og har mange indiske venner.

 

Lykke til videre i prosessen. Blir veldig spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Valget falt på Bolivia for vår del.

I forhold til India så har du en ekstra påkjenning i forhold til at man må vente i 5 mnd fra man har fått tilslag på et barn frem til at man kan hente det.

 

Vi har tenkt og lest masse så vi føler oss veldig godt fornøyde med valget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi....

skremmende at kommunen ikke viste.

Har dere fått kontakt nå, og skikkelig svar på papirene dere trenger og evt ventetid før dere kan starte med samtaler på kontor og hjemmebesøk?

 

Forresten svarte jeg deg på et annet innlegg, men ser du har kommet litt lengre....

Håper dere får fikset dette... Blir en laaang spennende periode fremover.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med valg av adopsjon ! Det er en flott måte å bli foreldre på. Og ikke minst: man VET at det kommer et barn så sant man blir godkjent.

Masse lykke til i prosessen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Må visst utsette dette litt vi. Viser seg jaggu at jeg er gravid alikavell. Jeg har blødninger så tar ingen ting for gitt enda, men vi får i alle fall avvente denne prosessen.

 

Takker for svar av dere og ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...