Gå til innhold

Ekstra UL?

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Skal på ordinær ultralyd i november. Men nå har jeg gått på antibiotika kur i 20 dager på grunn av urinveisinfeksjon. Kuren hjelper ikke, og jeg har like vondt som da jeg begynte behandlingen. Legen sa noe om at jeg hadde proteiner i urinen, men han svarte meg ikke når jeg spurte hva det var for noe.

Nå er jeg begynt å bli skikkelig bekymret for barnet (er 13 uker idag).

Det jeg lurer på er hva som skal til før man blir sendt på en ekstra UL? Og hvis man blir sendt på ekstra UL, får man komme til den ordinære UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det gjør man. jeg var på UL nå på lørdag fordi jeg trodde jeg lakk fostervann, og skal på ordinær UL mandag om en uke. de tar ikke vanlige mål og slik når du ikke er inne på ordinær UL

Skrevet

Ja man får likevel den ordninære ultralyden. Jeg skal på min 3. ul allerede til uka pga et hematom i livmoren, men får likevel den ordinære som er om 1 mnd. Er bare 14+4. Nå undersøker gynekologen mest det som vekker bekymringen hos oss, mens på den ordinære måler man fosteret mer nøye og ser etter kjønn setter termin osv.

Du kan få henvisning til ul hvis du er veldig bekymret. Det fikk jeg forrige gang fordi jeg hadde gått på noen medisiner som jeg var redd skulle ha skadet barnet. Legen trodde at alt var i fineste orden, men siden jeg var fra meg av bekymring henviste han meg til en ul for sikkerhets skyld. Så hvis du er veldig redd, kan det hende legen hjelper deg så du får en ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...