Gå til innhold

Mange sykmeldte nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli ganske trøtt og sliten, og det går ut over konsentrasjonen på jobben og hva jeg orker å gjøre når jeg kommer hjem (matlaging, vasking, fritidsaktiviteter etc.).. Noen som er sykmeldte pga at de er generelt slitne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er sykemeldt. men det var i utgangspunktet pga umulig å bli omplassert på jobben. vært det siden uke 14 jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt pga bekkenet. Er ikke så mange muligheter til omplassering på jobben min. Er allerde blitt omplassert :) Mulig at jeg skal begynne i 50% stilling om 3 uker. Spørs hvordan kroppen min er da... Kjenner at jeg blir fort sliten, å så er det ikke så lenge igjen til permisjonen min begynner :) Gleder meg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt av den oppfatning at en del av private aktiviteter får vike for at jeg skal klare jobben. Dropper fritidsaktiviteter og slakker av/får sambo til å ta husarbeidet og benytter all ledig tid til å hvile. Vet jo at det er for en begrenset periode og nå nærmer det seg virkelig:)

Ville ikke følt meg komfortabel med å være hjemme fra jobben, men vært aktiv hjemme, men det er min mening. (skal selvfølgelig ikke la det gå for langt andre veien heller da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA, jeg er sykmeldt fordi jeg er generelt sliten!! 40%, og det er fantastisk mye bedre, har fri tirsdager og torsdager, deilig å jobbe kun annenhverdag, ANBEFALES!!! Det er ikke riktig at man kun skal jobbe, sove og spise, hva med familie, venner, fritid, kino, turer?? Det er jo nå du kan og bør nyte siste mnd i ro, og min jordmor sier at vi også skal ta oss tid til å ruge! Spør jordmor du, min var HELT enig med meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ut med 100% jobbing. Er sliten etter jobb og som mange har nevnt blir det mye sofa, lite trening og sosiale aktiviteter pga samvittighet ift å gå på jobb. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg skal være så samvittighetsfull - vet det ikke er noen som takker meg for at jeg ofrer fritid pga job, men men - sånn er jeg laget:-) Trøster meg med at det er 5,5 uker igjen til permisjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sykemeldt 40% fordi jeg har vært veldig trøtt og sliten. jobber mandag, onsdag og fredag, og det er kjempegodt for kropp og sjel. Jeg får gjort like mye på jobb de tre dagene som på en hel uke, for da er jeg mye mer opplagt de dagene jeg er der. Pluss at jeg har blitt mye enklere å leve med for dem hjemme. Det var fryktelig slitsomt å komme hjem fra jobb med to små som venter der, og lunta ble ekstremt kort. Jeg tror også det er viktig å tenke på den tida som kommer når babyen blir født. Det er ikke noen fordel å være totalt utslitt den dagen, tro meg, jeg vet. Da er det bedre å ta det litt roligere nå, og få ladet opp batteriene før det virkelig bærer løs... Men jeg synes jo det var fryktelig ekkelt overfor jobben å bli sykemeldt, siden det jo egentlig ikke er jobben det er noe i veien med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre her er også jeg 40% sykmeldt. Synes ikke det er noe stas i det hele tatt. Skulle gjerne klart å jobbe fullt ennå en stund, men når jeg ikke maktet å stikke innom butikken for å kjøpe melk etter arbeid og slett ikke å lage i stand noe mat, så måtte jeg bare gi tapt. Det er ikke snakk om at jeg sitter og koser meg hjemme og får gjort husarbeid, shopping, være med venner eller lignende. Tiden går til hvile...Nå kan det jo sies at jeg er kronisk syk også da og sliter mye med fatigue (utmattelse) utenom graviditeten også. Sånn sett er jeg vant til å måtte slakke av på tempoet og rasjonere kreftene. Så ja jeg mener at en er nødt til å sykmelde seg når det er slik at en ikke vet om en har energi til å ta en dusj eller smøre seg en brødskive. MEN jeg hadde ikke sykmeldt meg fordi jeg i en begrenset periode (som et svangerskap tross alt er) ikke klarte å henge med på alt familie og venner foretok seg, eller maktet å holde huset i tipp topp stand. Må jo si at det på vår arbeidsplass har vært diskusjoner om enkelte gravide tidligere, som har gått delvis sykmeldte uten "spesiell" grunn som bekkenløsning eller lignende, og som har lagt ut om alt de styrer på med og deltar på. Det er ganske mange av ikke gravide kollegaer som blir provoserte fordi de ikke har så mye energi selv etter endt arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at det er lov å være litt egoistisk, hører andre kollegaer som har jobbet til siste slutt, OG født dagen etter, som var utslitt, og var det noen på jobben som takket dem? NEI! Så ikke vits å leke heltinne, ta vare på deg selv, tenk på deg selv først, og jeg mener fortsatt at når man kun orker å jobbe, spise og sove, og ikke møte venner, familie, shoppe etc, så er man ikke 100% aktiv. Tenk på deg selv, og koooos deg i ventetiden!!! (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...