meg og jentene Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Jenta er snart 13 mnd. De siste månedene har hun sovet veldig godt, stort sett 10-11 timer sammenhengende hver natt. Sovner selv både på dagtid og om kvelden. Siste par ukene har hun begynt å våkne om natta. Ikke hver natt, men ganske ofte. Hylgråter og klarer ikke å sovne igjen selv. Må ha henne i armene til hun sovner, kan ta opptil en times tid (!). Hva ville du gjort? Fortsatt å ha henne i armene når hun ber om det om natta, og håpe det snart går over av seg selv, eller la henne gråte til hun sovner? Det siste strider i mot mitt morsinstinkt, men jeg vil jo heller ikke lage noen dårlig vane med å ha henne i armene en time hver natt... Har prøvd å la henne gråte litt og gå inn og ut og putte inn smokken, men hun gråter bare høyere og høyere hver gang jeg går ut. Er litt rådvill. Ps, har skjedd mye nytt for henne i det siste, både barnehage, forkjølelse og holder på å lære å gå
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Barn sover svært urolig når de lærer noe nytt og må fordøye mange inntrykk. Det kan hjelpe å ha en stille stund før leggetid. Dempe lys og skru av tv. Roe henne ned og kanskje bare snakke og synge litt sammen. Et tips er å lese den samme boken hver kveld - ikke gi henne enda mer inntrykk å fordøye. Rutiner er kjempeviktig. Gjør alltid det samme hver kveld. Ellers er det bare å vente til hun finner søvnen igjen. Ville ikke gitt opp å ha henne i armene. Dette er jo trygt for henne. Hva med å ha henne inne på deres rom - enten i sengen deres eller egen seng. Alle barn har en slik periode at det beste er å være hos mamma og pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå