Gå til innhold

Hvordan er det å gi banan til en gutt på 3 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten smak liksom. eller skal man liksom vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spedbarn skal ikke ha fast føde før tidligst 4 mnd. banan kan gi hard mage, så det bør du iallefall ikke gi!

Skrevet

er jo ikke snakk om store mengder. får vel ikke hard mage av en liten smak

Skrevet

Skal du gjøre det bare på gøy??

Tarmene er ikke utviklet til å behandle mat enda, og det er idiotisk å gi banan til e så lite baby...

Les litt om emnet.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det.

Skrevet

Men hvorfor skal du gi ham banan? Om det er bare fordi du har lyst til å se hvordan han ser ut når han får smake noe nytt så ville jeg ventet.

Det anbefales jo å vente til de er 6 mnd om de ammes, 4 mnd om de får mme, med å innføre fast føde.

Skrevet

Man skal liksom vente......les litt om det så skjønner du hvorfor.

Skrevet

spurte bare her fordi jeg ikke veit hvor man kan lese om det. men som sagt så er det vel ikke skadelig me en liten smak. har ikke sagt jeg skal gi han det, men lurte på som jeg har skrevet over om di samme reglene gjelder for banan ol som grøt ol.

Skrevet

Hvis du ikke vet så burde du kanskje møte opp på hs innmellom og få litt info?

Skrevet

Herregud siste gang jeg spørr om råd her inne. Makan til negativitet og "kjeft" man får av bare et spørsmål. Stakkars folk. Må være vanskelig for di dere bor sammen med å leve med en sånn negativitet rundt seg hele tiden.

Skrevet

Dumme spørsmål får dumme svar...

Et minimun av kunnskap bør man ha før man anskaffer seg barn, ihvertfall prøve å tilegne seg denne kunnskapen. Men selvfølgelig var det jo bedre at du spurte her inne enn a du bare ga banan. Men for meg er det en stor overraskelse at en mor ikke har klart å tilegne seg slik kunnskap selv..

Skrevet

hehehehe måtte le litt nå. Er jo selvfølgelig lov å spørre, men da må du jo forvente spm tilbake om årsaken også. Dessuten pleier vel de fleste å lese info som er tilgjengelig via HS? Spes hvis man er helt grønn på området:) Nei en baby på 3 mnd skal ikke ha banan eller annen frukt. Hvis det er behov for fastere føde i samråd med HS skal man gi velling eller grøt. Grunnen til at man skal begynne med grøt er bl.a. at barnet etter hvert trenger tilskudd av jern.

Skrevet

Fikk du ikke boken om mat for babyer på helsestasjonen etter fødselen? Les den, den er fin og informativ.

Personlig synes jeg det er egoistisk å fore barn fordi det er gøy for de voksne. Som før sagt her; du bør vente litt med banan. Tiden går fort, så det blir ikke SÅ lenge å vente....

Skrevet

du bør vente litt eller rådføre deg med helse stasjon:) ellers kan du jo google det litt;) håper du finner ut av det..

Skrevet

Var ikke fordi jeg synes det er gøy å gi han banan. bare lurte på om det er di samme kriteriene som på f. eks grøt. og det var heller ikke snakk om en hel banan. Vet godt når man skal begynne med fast føde og hvorfor. Har nok kunnskap om hvordan man skal ta vare på et barn også.

Skrevet

Babyer kan få veldig vondt i magen selv om det bare er en smakebit. I tillegg til at det ikke er bra for tarmene. Så vent litt til du. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...