Gå til innhold

Andre med høyt blodtrykk? (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på første kontroll i dag (er 12+2), og hadde høyt blodtrykk 160/100. Jeg har hatt forhøyet blodtrykk i de to andre sv.skapene også, men ikke så høyt - før helt mot slutten.

Hva har legen gjort med dere? Har dere begynt på medisiner? Virker de i så fall?

Jeg er veldig stresset over dette, jeg hadde kjempehøy puls da vi målte, for jeg var så engstelig for blodtrykket - og det hjalp jo ikke akkurat det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var hos legen i dag jeg og,er 12+3. Midt var også høyt,ikke så høyt som ditt,men jeg skal nå jobbe i 50% istedet..for å se om det hjelper..det var alt han gjorde med meg..jeg hadde høyt blodtrykk i første svangerskap,men ikke så tidlig... Så det syns legen var litt bekymringsfult,det siste jeg vil er å bli lagt inn mot slutten..det syns jeg er så trist...

Skrevet

hei!=)

jeg har vært plaget med høyt blodtrykk, har blitt målt til ca det samme som deg en gang, men eller ligget litt under...

det dem gjorde med meg var å sykemelde meg for å se om det kunne ha noe med stress og jobbing å gjøre, å DET hadde det, hadde ikke trod det selv men!=)

grunnen til at det ikke ble gjort noe annet hos meg var at jeg ikke hadde andre symptomer på svangerskapsforgiftning så dem ville prøve med sykemelding før noe form for behandling...

Skrevet

Hei og hopp, jeg har hatt bra blodtrykk helt til for 1 mnd siden. Da var det for høyt. Legen min spurte om jeg hadde spist mye salt i det siste....(dette var mandag, å jeg hadde spist salt små godt+ pomfritt fredag,chips lørdag og taco søndag (taco krydderet er salt)) Legen sa at der har vi mest sannsynlig løsningen. Jeg var tilbake 9 dager senere for å måle....da vel å merke uten å ha spist noe spes med salt...! Da var det perfekt igjen...så det kan være det er det?

Skrevet

Takk for svar dere :)

Jeg tror ikke det har noe med saltinntaket mitt, jeg har hatt det slik hver gang jeg har vært gravid, og har endt opp med svangerskapsforgiftning på slutten. Men da hadde jeg aldri så høyt som nå i begynnelsen. Jeg er litt redd for at jeg jeg ikke fikk ned blodtrykket etter forrige gang, og at jeg har fått høyt blodtrykk til vanlig også.

Skrevet

det finens jo medisiner, blodtynnende medisiner o.l som man kan behandles med ved høyt blodtrykk, men vet ikke hvor glade dem er i å skrive ut slikt når man er gravid..

Skrevet

Hei

Mitt blodtrykk ligger omtrent på det samme som hos deg. Har vært sånn siden uke 14. Nå er jeg i uke 19, jeg ble først 50 % sykemeldt og var inne til kontroll igjen 2 uker senere, og det var ikke noe bedre så jeg ble 100% sykemeldt. Nå har jeg vært 100 % sykemeldt i 3 uker og skal inn igjen på ny kontroll i morgen. Føler at blodtrykket stiger bare jeg tenker på det :-) Jeg har en sønn på 3 år og hadde ikke høyt blodtrykk da jeg gikk med han... Jeg var på ultralyd sist uke og alt stod bra til med lille tulla vår, så jeg prøver å høre på råd fra legen om å stresse ned og ta livet med ro, og det er jo litt lettere når man slipper den daglige "tidsklemma".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...