Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2 mnd som kun får mme.

Begynner og tro at mme er litt hard ved magen hennes......hun har løs å fin avføring, men av og til er magen hennes steinhard og hun gråter så intenst.

Har dere noen råd om hva som kan hjelpe????

Har hørt flere som bruker maltekstrakt???

Hvor mye og hvor ofte gir dere dette i tilfelle??

Håper noen kan svare meg.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En halv ts i en flaske om dag brukte vi når didrik var hard i magen. Du bør ikke ha i for mye heller, det blir annen smak på melken, så kan hende hun ikke vil ha den. Du må nesten bare prøve deg frem. Brukte malt bare i en mnd vi, etter det trengte vi det ikke. Nå er ha helt fin og vi har ikke brukt malt på 3 mnd.

Skrevet

ja gi malt du..jeg gir ikke hverdag for han har ikke behov for det,men prøv å ta en teskje i 2 flasker om dagen..

jeg brukte 3 flasker med en halv teskje i hver..

Skrevet

Hvis jeg bruker en halv teskje i en flaske pr dag...hvor mye erstatning bruker dere da?

Jeg gir henne 120-150 ml ved hvert måltid...

Skrevet

En halv ts i 120-150 er greit det.

Må bare spørre, drikker hun så mye til hvert måltid når hun er bare 2 mnd? Didrik drakk 130 ml pr måltid til forrige uke han, da økte vi opp til 160. Han er 5 mnd å 8 kg han

Skrevet

Hun var fått 90 ml helt til nå nylig......men hun er langt fra fornøyd så derfor økte jeg mengden!

Hun var ganske stor da hun ble født, så barnelegen sa hun ville komme til å trenge mer mat enn gjennomsnittlig.....!

(Hun var 4470 da hun ble født forresten.)

Jeg er førstegangs og ikke så dreven på alt så blir mye usikkerhet om mangt å mye..........!

Skrevet

kanskje hun har luftsmerter? kan jo prøve å gi henne minifom dråper eller litt fenikkel te... det gjorde jeg med gutten min, da prompa han masse og ble mere fornøyd...

Skrevet

Hun får i hvertfall ut luft.........promper "tidt og ofte" egentlig....!

Ikke lett detta her.........får nesten bare prøve seg frem.

Skal kjøpe malt etterpå og prøve det først så får vi se........=)

Skrevet

Kjære meg, sa virkelig barnelegen det? For noe rart å si da gitt. Didrik var 4160 da han ble født, så var stor han også. Men det er jo forskjellig fra barn til barn. Må bare gi dem det de trenger, bare pass på så det ikke kommer over en liter mme pr døgn så =)

Skrevet

Ja barnelegen som undersøkte henne på sykehuset sa det ja......!

Hun får maks 660 ml pr døgn (3x120 og 2x150).....dette varierer jo selvfølgelig litt da....hender seg hu sovner fra hele maten å da blir det jo litt mindre igjen.

Hvor mye skal de ha i gjennomsnitt når de er 2 mnd da??

Jeg veit det står på mme- kartongen men den har jeg kasta.....

Skrevet

Snodig lege..

På nanpakken står det 130-160 fra 2-3 mnd. Står at didrik bør få 180-250 da, så det er jo individuelt uansett det da. Så lenge de vokser å har det bra så =)

Skrevet

Bare babyen får i seg den maten den trenger så er det det viktigste=)

Jeg skal i hvertfall prøve og tilsette maltekstrakt i ett av måltidene hennes om dagen, så får vi se om det hjelper kanskje=)

Tusen takk for gode råd=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...