Gå til innhold

Hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er plaget av hodepine her? Jeg har kjempevondt i hodet ganske ofte,- noen ganger i dagevis. Det er så slitsomt, og jeg er kjempesensitiv for støy og lys i tillegg.

Har aldri vært plaget av hodepine før.

Vet noen noe mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye vondt i hodet på slutten av 1 tri og starten av 2 tri, men det ga seg heldigvis. Fikk tips av legen min om massage, nakke og hode, det hjalp meg mye. I tillegg tok jeg paracet når det blei for ille.

Men, det er jo noe som heter svangerskapsmigrene som er hakket verre, siden du er så sensitiv for lys kan det jo være det?

Ei venninne hadde det, og fikk spesialmedisin på sykehuset. Det hjalp henne i alle fall - kan jo ta en prat med legen din om det?

Skrevet

Er selv ganske plaget med hodepine dette svangerskapet, og etter tidligere lesning i forumet her har jeg skjønt at vi er mange. Det er visst ganske vanlig, noen mente det ble bedre fra ca. uke 20. Lurer på om det hadde sammenheng med evt lavt blodtrykk, som visstnok ikke er farlig.

Skrevet

Ja, blei bedre for meg rundt uke 17-18.

Var nok "vanlig" svangerskapshodepine som det kalles, men tror svangerskapsmigrene er endel verre og det skal være hjelp å få i alle fall hvis en blir veldig dårlig.

Skrevet

Hei...

Jeg er og veldig plaga med hodepine...

Er så ille nå at jeg er sm 50% og kun går dagtid på jobb....(går vanligvis turnus)...Fungerer bra for meg..

Legen sier det er hormonell hodepine i forbindelse med svangerskapet...og paracet hjelper ikke mot det....

Så prøver å ta ting litt mere med ro....

Er forresten i uke 22 nå..

Skrevet

jeg har vondt i hodet hver dag. har hatt det i snart 2 uker... det er ganske slitsomt, og veldig ubehagelig!!!

Skrevet

Jeg hadde også det. Etter å ha prøvd forskjellige former for behandling (akupunktur, massasje osv.) uten at det hjalp veldig mye, sjekket jeg synet.

Jeg har nå fått meg briller, og har sjelden vondt i hodet.

Kanskje det er tilfelle for noen flere her?

Det koster 330,- for å sjekke synet på Brilleland. Jeg var en stund villig til å gjøre hva som helst for at det skulle bli bedre, og synes derfor det var veldig billig for å finne ut av problemet. Man får briller ned i to tre hundre kroner om man trenger det. Visstnok kan synet gå tilbake til normalen etter at man er ferdig med å amme.

Skrevet

Jeg har vært mye plaget av migrene. har anfall 2-3 dager i uka, og er derfor sykemeldt.

Siden du er sensitiv mot lys og støy så høres dette ut som migrene. Jeg er i tillegg sensitiv mot lukter og smaker under migreneanfall.

Du får prøve deg frem med paracet. Mulig det fungerer for deg.

Lykke til!

Skrevet

Du må drikke masse, mye mer!

Kroppen trenger mer væske og det er deg det går utover.

Bare pøs på.

Skrevet

Takk for mange gode svar og tips. Jeg tror egentlig ikke det er snakk om migrene, men har nå også begynt med dobbel dose trankapsler hver dag. Det skal visst hjelpe.

Skrevet

Jeg sliter også endel med hodepine om dagen, er 17+3 nå. Legen sa det er nok svangerskapshodepine, noe som visstnok var ganske vanlig. Men det er ikke noe behagelig å ha det sånn.

Skrevet

hei

jeg har vært plaget med migrene i mange år fra jeg var 5 år.

gikk aldri en uke da jeg ikke gikk hjem fra skolen.

er det migrene du har skal du vote det finnes mange ulike former for det og symptomer. jeg kan ikke alle , men det jeg hadde kaller jeg for lysmigrene...reagerte på lys og fikk hodeverk med en gang..kastet også opp...feks fikk jeg det når jeg var i store gymhaller , kjøpesentre etc men også hjemme der det ikke var godt lys slo d ut med en gang...

kjenner meg igjen i det du sier med b¨de lys og støy.

idag har ikke så mye direkte migrene men veldig plaget med hodeverk og synes alt av lamper og lys er forferdelig.....suns alt er for sterkt og for lyst etc...

men vet vi har godt lys i huset her men det er vel noe som alltid vil ligge der...

lykke til!!! og , skulle du behøve og bruke smertestillende ofte er det beder med paracet enn med ibux,,,, ibux hjelper fortere for det er sterkere , men paratcet er bedre medikament og bruke ofte enn ibux

ha en fin dag!!.

Skrevet

Jeg har hatt spenningshodepine siden jeg var 8 år.... det har kommet gått... har alltid spist masse smertestillende. Nå mens jeg er gravid spiser jeg kun smerestillende når jeg er så syk at jeg ikke greier å holde meg oppreist. Er 100% sykemeldt med beskjed om å ta livet helt med ro. Har hodepine på 9.uka sammenhengende nå. Det varierer i styrke... å nå er jeg så lei! Har prøvd alle mulige tips...til og med fjærn healing!

Skrevet

Huff det e visst mange her med samme probleme. Æ har hatt migrene sia æ va lita. Va spent på korsn det skulle gå når æ blei gravid og ikke lenger kunne ta medisin. De første månedan gikk det utmerket men etter æ begynte å jobbe igjen har æ det stort sett hver dag. E nettopp blitt 30 % sykemeldt men likevel klare æ nesten aldri ei hel vakt på jobb og når æ endeli har fri så heng migrenen igjen i fra dagen før. På jobb e det mye lys og tørr luft så æ trur det e mye av årsaken i tillegg tell masse stress. Æ spis jevnlig og drikker vann hele tia men likevel kommer det. Leste her at det kanskje gir sæ etter uke 20 så æ bit mæ på det håpet så får man vurdere underveis om æ må øke sykemeldinga :( Huff, grusomt e det i allefall!

Skrevet

Jeg er også veldig plaget av hodepine, nesten hele døgnet.

Noen dager sovner og våkner jeg med det, pluss at det holder hele dagen.

Ble sykemeldt en uke for det, pga legen mente at jeg hadde for mye rundt meg og trengt å slappe av + at blod% min hadde synket veldig.

Går nå på jern tabletter.........

Ble bedre etterhvert, etter litt massasje og fikk sovet ut litt.

Men nå, tilbake til jobb............kjenner jeg det bare hoper seg opp igjen.

Tror jeg kanskje presser meg for mye med jobb, skole og bygging av hus. Tror nok jeg trenger å kanskje bli sykmeldt, og jobbe kun 60%.

Men som noen sier, det blir bedre etter uke 20, så da før jeg bare vene i spenning for jeg er 19 uker på vei nå:)

Skrevet

Uff, skjønner så godt hva dere mener, har også hatt migrene fra jeg var 5 år. Aldri før møtt noen andre som også har hatt det slik, så det er litt godt å "treffe" dere :) Nå plages jeg med 1-2 anfall i uka, og er akkurat blitt 50% sykemeldt i håp om at en lettere arbeidssituasjon kan minske migrenen. Ellers håper jeg som dere andre at det er bedre tider etter uke 20 :)

Skrevet

Jeg er også plaget veldig mye med hodepine. Har hatt det daglig de siste ukene nå. Jordmor sa det samme til meg på kontroll at det er hormonell hodepine i forbindelse med svangerskapet og at de ikke visste hvorfor så mange fikk det i denne perioden.

Jeg er 22+6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...