Gå til innhold

kommer tilbake hit jeg....spm til sa/ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, da var den lykken brått slutt. hadde sa nå på fredag, var jo veldig tidlig, 6+1, og vet at det er helt vanlig men det skulle lissom ikke skje oss! det eneste positive jeg ser nå er at jeg faktisk kan bli gravid, og det er jo en betryggelse, samtidig som en begynner å lure på om det vil skje hver gang...trodde ikke jeg skulle bli så forferdelig trist. fra ekstrem lykke til ekstrem sorg, men livet går jo videre og det er utrolig hvordan litt tid hjelper på alt det triste.også ser en jo alle de andre som strever og går igjennom ting som er tusen ganger verre, vår lille hendelse blir jo bare en liten bagatell i sammenlikning.

Men til dere som har hatt sa/ma, begynner dere å telle pp fra nytt etter avbrutt svangerskap. Jeg ble nå gravid i 10.pp, begynner jeg nå på 1.pp igjen eller går vi jeg inn i 11.pp? Og hvordan er det med utredning osv. må vi prøve i ett år igjen før vi kan begynne med utredning hvis vi ikke blir gravide?

håper noen tar seg tid til å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde en sa for 2 uker og jeg fortsatte bare med pp`n der jeg sluttet og nei du trenger ikke vente enda et år på utredning... det er alltid trist å miste, men er jo noen som sier at det kan gå fort etter å ha mistet for da har man masse hormoner i kroppen :)

ønsker deg lykke til videre med prøvingen og håper det sitter en ny spire snart :)

Skrevet

Først vil jeg si at det var leit å høre, det er alltid trist å miste, og ikke minst når man har slitt for å bli det. Veldig mange blir gravid fort etter SA, så du får håpe at også du gjør det

jeg teller viere. Du er jo faktisk inne i din 11.pp. Derfor har jeg skrevet 9pp og 2 SA

Skrevet

takk for svar, håper virkelig det går fort nå. føler med dere også, ikke noe gøy det her altså! Men når det først skjer så er det jo VIRKELIG et barn som er ønsket!

men i forhold til å vente til en får mensen igjen etter en sa før en begynner å prøve igjen...føler det lissom unaturlig og helt feil å bruke kondom frem til neste mens for å forhindre noe en har lengtet etter så lenge. hva har dere gjort/tenkt ang det? hun gynekologen jeg var hos til innvending ul sa at sjangsene for at fosteret skulle utvikle seg bra ble bedre hvis en ventet til en fikk mensen igjen etter sa'en.

Skrevet

Første gang jeg mistet fikk jeg beskjed om å vente, jeg ventet ikke. Ble gravid rett etterpå, men mistet.

Andre gang jeg mistet fikk jeg beskjed om at jeg berre kunne begynne med en gang, dette var en annen lege. Jeg ble nå ikke gravid den gangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...