Karabimbi Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Lillemor på 2,5 mnd har trolig fått neglerotbetennelse på en finger. Rød og hoven rundt neglen - tror det kom ut litt puss i går. Hun ser ikke ut til å være plaget. Må jeg til lege eller går dette over av seg selv? Er det noe jeg kan kjøpe som kan smøres på? Har du noen råd til meg og lillemor?!
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Hei=) Jeg er ei kløne med neglsaksen så har stadig betennelse ved neglroten og da har jeg brukt en salve som heter Fusidin som det er penicilin i og den er kjempe fin.. Må få den av legen da den er reseptbelagt.. Vet ikke om den er skadelig å bruke på baby da men det er det jo bare å høre med legen om.. anbefaler ihvertfall denne salven, den er kjempe fin!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Ikke bruk Fucidin på babyfingeren. Av den enkle grunn at hun sikkert stikker fingrene i munnen! Og du vil ikke at hun skal spise dette? Noen sier at grønnsåpebad skal trekke ut betennelse. Her i huset har jeg renset med Pyrisept, 2-3 g daglig. Og latt det tørke ut... Men vi har tatt det tidlig. Dersom det er en stygg "byll", eller nye puss, ville jeg ringt lege/apotek og bedt om råd. Husk å dekke godt til om du smører på noe...
J`s mamma Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Vask med grønnsåpe (jeg bruker den du får kjøpt i dagligvare butikk) eller om du klarer,så hold fingeren i en kopp med det. Jeg tok og grønnsåpe rett på fingeren og et plaster over om natten. Det hjelpte og er nå kvitt neglerot betennelsen. Må kanskje gjenntas noen netter. Dette er helt ufarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå