Gå til innhold

Svigermor, min tur til å klage litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er egentlig snill og grei. Men er ikke alltid like smart i sine uttalelser. Virker ikke som om hun skjønner at enkelte ting kan såre.

I går kom hun med en kommentar til meg som gikk litt inn på meg. Jeg er ikke verdens ryddigste menneske og jeg er ikke akkurat redd for å bli bitt av hybelkaniner.

Spisebordet vårt står så belagelig til at det er lettvindt og legge fra seg småting og tøy (vognposer, pledd minsten bruker, kanskje litt rent tøy som har blitt brettet etc.) som hele tiden er i bruk eller ikke finner veien inn i skapene med en gang. Ene stolen er nok hardt belastet med ting og tang svært ofte.

I går hadde jeg ryddet og styra verre. Søndag er jo gjerne dene ene dagen i uka jeg har muligheten til å ordne litt ekstra hjemme. Når svigers da kommer på besøk så får jeg høre at det var såååååå koselig å se spisebordet vårt uten haugevis med skrap på. HAAAALLLLOOOOO, Haugevis ligger det aldri der. For vi spiser tross alt der. Jeg skjønner bare ikke hvordan hun fikk seg til å bemerke det på den måte der. Kunne ikke falle meg inn og gjøre sånn hos andre. Jeg har travle hverdager med full jobb, en 12 åring som skal følges opp og en krevende (snart) 2 åring. Når kvelden kommer så er jeg kav sliten og sliter meg i seng. Mannen jobber også og har masse overtid så han er jo også sliten når han dukker opp. Jeg gjør så godt jeg kan, og har prioritet på unga, rent tøy og at det ikke skal bli "hybelkaninfarm" hos oss. Men dette er tydeligvis ikke bra nok..

Hjemme hos svigers er det alltid ryddig og rent, men så er svigermor førtids pensjonist også da. Men ikke tro at hun tilbyr å hjelpe oss på noen som helst måte.

Er så sliten nå at jeg tror jeg kommer til å sprekke en vakker dag om det kommer flere "flåsete" og dustete kommentarer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se det positive i det. Hun så at du hadde rydda. Og du skriver jo selv at bordet ikke er ryddig akkurat.

Skrevet

Enig med Doppler her...

Dessuten mener folk ikke bokstavlig alt de sier (haugevis med skrap) så ta det som et kompliment at hun la merke til at det var ryddig ;-)

Skrevet

Høres akkurat som noe jeg kunne funnt på så si selv.......det som svigermoren din sa mener jeg.....

Skrevet

Joda, men trenger man å kommentere det på akkurat den måten lissom? Hun fikk det til å høres ut som om jeg aldri gjorde noe hjemme, at det aldri er ryddig osv. osv.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men ordenen var ca som dette: Jøss, sååå morro å se bordflata. Er jo ryddig, ikke ofte jeg har sett den i grunnen...

Var med litt armer som viste en diiiger haug på bordet. En haug jeg aldri har sett så stor. Har bare litt ting på den enden av bordet som ikke er i bruk (langt bord).

Jeg vet jeg er litt hårsår nå, men syntes hun kunne spart seg litt og at hun overdramatiserte en smule.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så pleier mannen min å si at det ser ut som en kinosal etter en populær film i stuen vår noen ganger ;-)

Skrevet

Jeg syns det var var en unødvendig kommentar. Hun kunne fint ha spart seg fro den, for hva ville hun oppnå ??

(med mindre det var ment som et kompliment, da...:-)))

Ikke la deg plage; hun er pensjonist, de er kun to personer i hjemmet, og dessuten er hun en annen generasjon.

Du skal være fornøyd med at du bruker energien du har på rette måte -Det hadde blitt feil hvis du skulle ha brukt de siste kreftene dine på å holde huset i perfekt stand, og så ikke ha noe igjen å gi barna. De kommer først.

(med mindre man har masse energi til ALT DA, heldige er de:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...