Jamma Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Er det noen som vet hvordan man gjør det når mor er syk og skal sykemeldes i permisjonstiden? Kan far da ta over permisjonen i tiden det gjelder? Hvem setter man som arbeidsgiver på sykemeldingen, Nav eller der man jobbet før fødselspermsjonen?
mammasgo`jente Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er ikke helt sikker, men tror det er sånn: Hvis du fortsatt er ansatt der du jobbet før er det de som betaler ut pengene og så får de tilbakebetalt fra NAV. Så da skal du sette jobben som arbeidsgiver. Hvis du ikke er ansatt der lenger og du får pengene fra NAV så ville jeg satt de som arbeidsgiver. Dama til bror min ble sykemeldt under permisjonstiden, og da tok broren min over permisjonen. Permisjonstiden går som vanlig, så mor kan ikke ta igjen den permisjonen hun ikke hadde mens hun var sykemeldt. Håper dette hjalp deg litt!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 unnskyld at jeg sniker men lurer på noe av det samme... men litt anderledes. Jeg er ikke lenger ansatt der jeg jobbet før. er i permisjon nå , og skal søke ny jobb når permisjonen slutter. Men hva hvis det skjer noe så jeg må bli sykemeldt i overgangen mellom permisjon og ny jobb? har jeg rett på sykepenger da? har ikke tenkt å bli syk altså, men man kan jo alltids brekke en arm eller bli sjuk på andre måter... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå