Gå til innhold

Lønnsøkning i permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Firmaet jeg jobber i ga lønnsøkning til de ansatte mens jeg gikk sykemeldt ( bekkenløsning ) før permisjonen min begynte.

Men tingen er at jeg får ikke lønnsøkningen før jeg begynner i jobb igjen til neste år... Kan de gjøre det?

Permisjonspengene er det firmaet som betaler til meg og så får de tilbakebetalt fra NAV.. Da burde det jo ikke spille noen rolle for firmaet om de gir meg lønnsøkningen siden de får pengene tilbake fra NAV.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du har fått høre er riktig. Permisjonspengene dine beregnes ut fra den lønna du hadde før du tok permisjon.

Skrevet

Du får ikke glede av lønnsøkningen før du er tilbake i jobb, dessverre.

Skrevet

Jeg har også fått lønnsøkning mens jeg var i permisjon. Får ikke økningen før jeg er tilbake på jobb ettersom den kom etter at grunnlaget for permisjonspenger var satt.

Men ettersom din lønnsøkning kom før permisjonen trådte i kraft så skulle du jo hatt det med i permisjonen din vil jeg tro....

Skrevet

Lønnsøkningen var fra 1 April og permisjonen min begynte 10 April.

Skrevet

Hos oss har alle krav på å få lønnsøkningen som skjer mens man er i permisjon. Men det er bedriften selv som må dekke det som kommer i mellom den daværende lønnen og økningen. Altså diferansen. De får dekket gammellønnen fra nav. Kommunalt dette da, vet ikke om det har noe å si

Skrevet

Du får nok ikke noen lønnsøkning før permisjonen er ferdig. Pengene regnes utifra hva du tjente før permisjonen.

Hadde du hatt 10 000 utebatlt i 3 år, og plutselig fikk 40 000 utbetalt siste mnd, så betyr jo ikke det at du skal ha 40 000 i permisjonstiden?!?!

Nei du må nok smøre deg med tålmodighet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...