Gå til innhold

Bekkenløsning....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått bekkenløsning men har aldri hatt det før og kjenner lite til det. Sist jeg var på kontroll med symptomer som stikninger ved skambenet, sa legen at det var tegn på bekkenløsning.

Siden har det kun blitt verre og verre....vondt ved skambenet, vondt bak på setet og innimellom mye nedpress... Vondt å gå til tider.

Noen som har råd å gi? Opplevd det samme?

Jeg skal til lege senere i dag, forhåpentligvis få sykemld, det er så ille at jeg ikke vil jobbe, var helt knust da jeg kom hjem fra jobb i går kveld :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bekkenløsning ja. Har det selv og er 50% sykemeldt. Ta vare på deg selv og ikke jobb mer enn du klarer.

Skrevet

jeg har..er sykemeldt 100%. prøv akepunktur d har hjulpet på meg..ta d med ro..IKKE STØVSUG.

Skrevet

Uff, ja.. Det høres ut som BL....

Har det selv, begynte bak i setet med stikkinger nedover låret. Men det har flyttet seg frem i lysken, og kjenner igjen følelsen av "nedpress" som du sier... Kjenner meg som jeg er vanvittig støl, samtidig som om jeg skulle ha landet med ett bein på hver side av jernstangen på lekeapparatet..

Jeg er 100% sykmeldt nå, og etter hvert som ukene går så er jeg faktisk glad for ikke å jobbe. Kan ikke tenke meg hvor vondt det hadde vært da. Jeg syns det var ett nederlag å ikke jobbe, men nå er det faktisk ok.

Vær flink til å ta vare på deg selv, ikke gjør ting som er vonde, selv om du "må"... Jeg har ikke vært veldig flink til det, og det straffer seg... Så nå skal jeg ikke gjøre småting som er litt vonde engang, for det blir så mye vondere i lengden....:(

Få henvisning til fysio/manuell terapeut! De kan hjelpe mange med diverse øvelser ol:)

Lykke til, håper det ikke blir værre for deg:)

Skrevet

Hvor lenge har du vært sykmeldt?

Er selv 40% sykmeldt, men det blir bare verre.. så lurte på om jeg skulle sykmelde meg i 100% i 2 uker eller no for å komme meg litt igjen (det var andre her inne som sa det kunne hjelpe)..

Til April76: har ikke så mye erfaring med dette selv da det er min første. Men alle sier i alle fall at jeg ikke må presse meg selv, for da blir det mye verre.. Så krev sykmelding du =)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Hvor langt er dere på vei da dere gikk ut i sykemld? Jeg også føler det litt som et nederlag å evt bli sykemldt men samtidig så er det så vondt at det i bunn og grunn ikke egentlig er aktuelt for meg å jobbe mer.

Spent på hva legen mener senere i dag :S

Klem fra meg

Skrevet

Shiny83: Jeg var først 50% sm, gikk så over til 70%. Men etter noen uker med graderte sykmeldinger, så måtte jeg kaste inn teppet. Var vel 25 uker da, tror jeg. Er nå 27.

Kjente vel så smått at det var noe på gang med bekkenet i uke 22, så det ble fort værre!

Kan hende jeg er uheldig sånn sett, men nå som det har satt seg foran også så blir det ikke bedre. Det er vondt hele tiden, og ekstra ille ved spes aktiviteter. Så hvis du tror du kan trenger mer sykmelding; gjør det!! Da får heller ventetiden bli lang, og alt det der... Men hør på kroppen din!! :)

Skrevet

Jeg var kun 15 uker på vei da jeg ble 40 % sykmeldt er nå 19 uker.

Skrevet

Skrev over her hvor langt jeg var på vei.

Jeg jobbet meg nedover fordi legen også mente jeg burde prøve det. Men hadde jeg kunne sett 1 mnd frem i tid, så hadde jeg faktisk gått rett i 100% sm. De ukene jeg presset meg i jobb, gjorde det bare mye værre... Man kan holde det på samme nivå, eller man kan gjøre det vondere. Det blir ikke bedre før fødselen, ihvertfall.

Så det lønner seg ikke å ofre noe for arbeidsplassen ihvertfall... Og hvis du føler at du nå ikke orker å jobbe, så syns jeg du skal høre på kroppen din der! Hvis legen ikke tar det seriøst, så legg på litt.. Av egen erfaring.. Jeg burde gjort det... :S

Skrevet

jeg er kun 22 uker på vei og føler derfor det er veldig tidlig å gå ut i sykemld. Men samtidig så føler jeg at jeg ikke klarer dette mer, har allerede presset meg selv i noen uker nå. Jeg jobber i hjemmesykepleien og har fått godt med tilrettelegging, men enkelte situasjoner er jo omtrent umulig å komme unna.....føler det håpløst sånn som det er nå, og av hensyn til kroppen så vil jeg helst ut i 100% resten av tiden. Eneste er at jeg skulle ønske jeg var fri for disse problemene da jeg strotrives i jobben og ønsker å jobbe :S

Takk for alle svar :)

Skrevet

Skjønner hvordan du tenker. Jeg ville ikke sykmelde meg selv, for jeg koste meg på jobb. Men jobben er der når du kommer tilbake også, ikke sant?! Det er snakk om noen få uker i forbindelse med svangerskap, jobbe skal vi gjøre i så mange år!!

Jeg savner jo jobben, men dagene går utrolig nok fort hjemme også! Sambo får ihvertfall middag hver dag;)

Jeg er superglad for å være gravid, og takler de plagene som følger med, men vi trenger jo ikke pine oss selv mer enn vi må! Dette er jo de mnd i livet det er viktigst at vi tar vare på oss selv og hører på kroppen!:) Snakk med legen din om det, og vær fornøyd med ordningen dere kommer frem til før du går derfra!! Du kjenner vondtene dine best og hva som er best for deg... Tenk på hva som i værste fall kan skje hvis du IKKE hører på kroppen nå...

Skrevet

Takk for gode råd majja :)

Jeg vet det nok selv også innerst inne, skal gi deg/dere en oppdatering etter legebesøket.

Skrevet

Heisann...

Du beskriver det på samme måte som det skjedde med meg...Identisk..

Det begynte på samme måte hos meg og..

Legen trodde det var tegn på bekkenløsning..Var på kontroll hos jordmoren,hun mente at det var bekkenløsning.. Var hos legen igjen og fikk bekreftet at det var bekkenløsning.. Ble henvist til fysioterapi,men fysioteraeuten sa at hun dessverre ikke kunne gjøre noe annet enn å masere meg littpå ryggen og gi meg noen øvelser jeg kunne gjøre hjemme..Men smertene kom jeg til å ha uansett.. Fordi bekkenløsning er hormonellt!!! alle gravide får bekkenløsning,men ikke alle får smerte og ubehag... Men vi får trøste oss med det at kroppen våres gjør seg klar til å ta imot barnet våres ....

Jeg er blitt sykemldt.. 100% sykemldt... Jeg jobber natt,fra 22.00 til 07.00..

Sjefen din er pliktig til å hjelpe deg med arbeidstiden,til å tilrettelegge arbeidstiden slik det passer for deg...

Hvis ikke så håper jeg at du blir sykemldt hvis det er mye gåing/sitting på arbeidsplassen din..

Jeg er resepsjonist,og det er da myyyye gåing...

Ble rådet til å gå noen turen om morgenen,da det var kanskje da jeg følte meg bra,og at jeg ikke måtte gå på turer i asfalt,men gjerne en liten skogstur eller ta meg en spasertur på løpebanene,med gummi som underlag...

Det er ikke noe som fjerner smertene dessverre...

Når har du termin??

Lykke til da

Skrevet

Hei minførstebaby :)

Takk for svar, godt å kunne sammenligne seg med andre når en ikke er helt sikker selv.

I dag har jeg vært til almenn-lege, min lege(gynekolog og spesialist) er sef på ferie akkurat nå når jeg trengte det mest :S Legen i dag var usikker på om jeg hadde bekkenløsning, så han kalte det heller for korsryggsmerter/plager...?!? Ved forrige kontroll hos min egentlige lege sa han at jeg hadde symptomer på bekkenløsning da jeg spurte ang stikninger ved skambenet. Gleder meg til legen min er tilbake fra ferie slik at jeg kan få litt "skikkelige" svar ;) Uansett så fikk jeg sykemelding, 100%, frem til min lege er tilbake. Og godt var det, er lettet nå.

Jeg er 22 uker på vei :)

Klem

Skrevet

Det var bra du fikk sykmelding =) fikk du 1 eller 2 uker?

Da undersøker sikkert din egen lege deg når han/hun kommer tilbake. Det er visst vanskelig for leger å vite om det er det eller ikke, de kan visst kun høre på symptomer, så han var sikkert bare redd for å si noe feil siden du ikke går fast til han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...