ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 På torsdagen (26.09) var jeg igjen inne på sykehus på grunn av svangerskapsforgiftning, men kunne reise hjem igjen med time på mandagen for ny BT kontroll. Men før jeg dro hjem spurte jeg legen om hun kunne strippe meg og det gjorde hun. Hun strippet meg til ca. 3 cm. Fikk litt murringer den kvelden, men ikke noe mer. Fredagen skulle jeg på vanglig svangerskapskontroll hos legen min. Fikk målt jenta mi i magen som var ca. 3200 og 33 rundt hode. Spurte om hun kunne strippe meg selv om jeg ble strippet kvelden i forrveien. Og det gjorde hun til 5 cm. og da stoppet hun meg. Hun sa at det var første gangen hun hadde vært bore i at hun måtte stoppe siden det var alltid den gravide som stoppet først siden det er så ubehagelig. Så sa hun at hvis det ikke har skjedd noe til mandagen så kan du be de ta vannet på mandag når du skal til legen igjen. Hun var ganske overbevist på at det ville skje noe i løpet av kvelden/natta. Før jeg gikk derfra sa hun at jeg skulle gå meg en tur før jeg reiste hjem. Det gjorde jeg og når jeg skulle kjøre hjem så merket jeg at jeg hadde begynt å få rier. Mannen min kjørte bil forran meg. Så jeg kjørte bil fra Oslo og til Gardermoen med rier. De var ikke så veldig sterke (hadde da selvfølgelig ikke kjørt bil) Men på slutten ble de ganske vonde så da møtte jeg ei venninne som tok bilen min og jeg satte meg inn i mannen min sin bil. Kjørte å henta ungene i barnehagen. Møtte svigerforeldrene mine der og kjørte hjem for å hente baggen. Hadde da rier med 5-6 min mellomrom. Så ringte vi føden på vei innover og fikk beskjed på først å vente med å komme. Sa at vi var på vei og da ble hun nesten litt sur. Har hatt en ganske rask fødsel sist og har et stykke til føden så vi tok ingen sjanser. + at legen hadde jo strippet meg til 5 cm. Når jeg kom til sykehuset var det masse å gjøre ble sittende på gangen og det var ikke noe behagelig å sitte på de stolene de har der med rier assa. Til slutt fikk vi komme inn og det ble tatt en CTG registrering. De viste at jeg hadde dårlige rier, men de var allikevel vonde. Så fikk vi komme inn på et bad og jeg sa at jeg ville føde i badekar. Tror vi fikk 3 forskjellige beskjeder på at jeg kunne føde i badekar og ikke. Så jeg satte meg i badekaret og det var kjempe deilig. Så gikk vannet i badekaret og like etter begynte jeg å få pressetrang. Jm sjekket åpning og jeg hadde 6 cm. Fikk ikke noe beskjed på om jeg kunne presse eller ikke. Jeg turte jo ikke å presse ved 6 cm åpning. Fikk beskjed på at jeg måtte opp av badekaret og over i en seng som var alt for høy. Til slutt måtte mannen min ta å ta ledningen fra jm og putte i kontakten. (hadde aldri fått krabba meg opp i den senga når den var så høy MED pressrier.) Ble trilla inn på en fødestue. Måtte over i en annen seng igjen. og ble da sjekka for åpning og da hadde jeg full åpning. Gikk da fra 6 cm til full åpning på snaue ½ time. Da jeg følte jeg kunne få lov til å begynne å presse tok det ikke lang tid før hun var ute. Hun er kjempe fin jente på 3200 g, 34 cm rundt hode og 49 cm lang som kom 29.09.07 kl 0047. Hun heter Caroline Er litt skuffa fordi jeg hadde jo kjempe lyst til å føde i badekar og få akkupunktur som smertelindring, men det fikk jeg ikke. Men alt i alt var fødselen kjempe fin. Deilig å kunne få nurket rett opp på brystet (sist jeg fødte så fikk jeg så vidt se tvillingene mine før de ble tatt fra meg fordi de trenkte litt hjelp) Masse lykke til alle sammen. Nyt tiden etterpå for den går KJEMPE fort. Litt rart å tenke på at jeg egentlig har termin i dag. =) Takk for meg =)
dritgrei hei hei! Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Gratulerer masse masse med lille Caroline, det høres jo ut som om de godt kunne tatt bedre vare på deg som fødende, men at du alikvel har hatt en god opplevelse er jo kjempefint! Deilig å ha henne ute tenker jeg.... åååååååå nå boblet det i magen min, nå gledete jeg meg ltt til min egen lille venn kommer ut. Hurra for deg og for Caroline! :-)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Det var en fin historie:) Gratulerer så mye med jenta deres!!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det er kjempe deilig å endelig få se henne. Har jo vært ganske spent på hvordan hun ser ut. Hvem hun ligner på osv. Hun er jo bare kjempe fin. hi hi. Men det er kjempe tøft med tvillinger som snart er 16 mnd og en liten en assa, MEN det er kjempe kos også da selvfølgelig. =)
dritgrei hei hei! Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 det høres tøft ut! Du er flink!! Jeg håper dere voksne er flinke til å være på lag!!!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det er kjempe tøft. Skal ikke si noe annet, men det går jo bra da. Og jeg har en kjempe flink og snill mann som hjelper til når det trengs. Foreldrene mine og svigers stiller også opp hvis vi trenger det.
Mamma til snart 4 Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 ååå gratulere så mye;) håper jeg selv kan få en så fin fødsel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå