Gå til innhold

Hun har vært så stille de siste 2 dagene

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg er 22+2, og har kjent liv hver dag siden uke 18, men de siste to dagene så har jeg kjent så lite. Er nesten i tvil om jeg har kjent noe i det hele tatt, eller om det er min egen mage som dunker litt?!! I går hadde jeg besøk av min svigerinne som er jordmorstudent, og hun prøvde å finne hjertelyden, uten å finne den. Men hun sa at hun hadde liten trening i dette, og at det fremdeles var vanskelig å finne den pga at babyen spretter rundt der inne, men jeg klarer ikke å slutte å uroe meg. De sier jo at man skal kjenne liv hver dag fra uke 24, men jeg har jo kjent henne hver dag til nå, så jeg vet ikke jeg...

Noen andre som også har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv noen triks

Drikk et glass iskaldt vann

Spis eller drikk noe søtt.

Får du ikke respons og fortsatt er urolig, så ring fastlegen eller føden. Det skal ikke mer til enn at de tar en kjapp lytting. Ikke gå rundt og engste deg unødig. De tar nok imot deg enten der eller der. Lykke til!!!

Skrevet

Jeg er 23+6 og synes også den lille berta har vært stille de siste 2 dagene. Kjenner litt inneimellom, men ikke så kraftig som tildligere. Leste i svangerskapsboken at dette kan variere fra dag til dag så prøver å slappe av med det. Ikke helt lett men. Skal på kontroll i morgen så da får jeg sjekket om alt er bra.

Skrevet

Bebisen min har også dager der den er roligere, men spark kjenner jeg.

(Jeg er 23+2)

Enda har de så god plass der inne, så de snur seg jo rundt, og kan ligge å sparke mot ryggen.

Alt er helt sikkert i sin skjønneste orden, men det er ikke bra å være engstelig. Få deg en time til jordmor/lege du, så får du høre hjertelyden, og sikkert noen beroligende ord:-)

Skrevet

Jeg synes du skal ta kontakt med føden/legen jeg! Mest sannsynlig er alt i orden,men det er ikke no værre enn å gå å uroe seg! Husk at de er der for deg,det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite..

Skrevet

Heisann

Det er jo helt normalt at babyen har sine opp og ned perioder ang bevegelser.

Noen uker er det veldig stille, mens andre uker er det full fart.

Men tror jeg ville ha kommet neg til en ferdig utdannet jordmor og fått henne til og høre etter hjertet, for det skal vel ikke være noe problem nå når du er så langt på vei...........

Jeg hadde nok isåfall kommet meg dit ganske straks, ihverfall hvis det er helt stille i magen når du er veldig vant til mye liv og ingen hjerte lyd ble funnet.

Håper jeg ikke gjorde deg mer bekymret?................men bedre og være på den sikre siden enn å gå og bekymre seg!

Lykke til:)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Takk for svar, skal ringe jordmoren :)

Skrevet

det er bra du ringer. lykke til. jeg ringte føde avdelingen 24 uker og de hjalp meg. men ikke gå å beskymre deg, jeg hadde krevd time på dagen.! lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...