Nummer tre <3 Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 samboer vil ha svin til middag (svinefileter), er det noen som har noe tips til hva jeg kan lage? er litt lei av å steke den i panna med saus og ris og kokte grønnsaker til...
temi & keli Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Veldig godt med pasta med svin da.. Lag en god ostesaus med urter, ha salat til.. og parmesan.. Det tror jeg det blir på oss idag ;o)
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Helstekt svinefilet med stekt sopp & løk ... serveres med enten pommed frites eller fløtegratinerte poteter & bearnaisesaus
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Båtpoteter eller potetpuré med masse hvitløk til er jo snop. Fløtesaus, karrisaus, peppersaus, rødvinsaus, sjy med balsamico Helsteke, steke i biffer, strimle: mulighetene er mange. Matprat.no kan kanskje hjelpe?
dritgrei hei hei! Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 putt svinefileet oppi en fysepose med olivenolje, soyasaus (kikkoman), litt hvitløk, saften av litt sitron, grovkvernet pepper og salt. og tenk hvis du har litt rødvin stående, da heller du litt av det oppi posen også.... :-)))) så lar du det ligge på benken i noen timer, så snur du litt på den i ny og ne.... mmmmmmm så steker du det hardt i godt smør sånn at det får stekeskorpe, også kan du enten steke det ferdig på panna, eller pakke det inn i folie og steke det ferdig i ovnen - det tar litt tid, men er frykltelig godt! ta vare på all stekesky, både fra stekepannen og fra inne i ovnen. hell dette i en gryte sammen med en pose sjysaus fra toro. lag sjysausen vanlig og bland det med sjyen du har laget selv. jeg syns det er fryktelig godt med litt fløte oppi den sausen der, men da er det plutselig ikke mandagsmiddag lenger ;-))) så kan du dampe brokkoli og lage bårtpoteter eller ris eller hva du enn måtte ønske, for når kjøttet er laget sånn, så er det nemlig ikke så viktig hva man spiser til - deter nemlig den beste måten å lage svinefileter på :-))) god middag!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 du kan baconsurre de, ha baktpotet til, maiskolbe, brokkoli og en barbequesaus. Akkuratt sånn serveres de på resturanter!
Niem og Patrick Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 sweet and sour saus og ris funker også
Nummer tre <3 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2007 ååhhh, bakt potet!! det hørtes godt ut! nå har jeg lagt de i marinade også surrer jeg bacon rundt å legger de i ovnen tror jeg.. vet ikke helt om det blir bakt potet enda, vi får se... takker for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå