vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 hehe lurer litt på om noen kan oversette de ordene du har på FF inne på spesific.... der det står om du har feber, pms etc... noen vet jeg jo men ikke de vanskeligste... ingen som vet om man får det på norsk a
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2007 hva er mens smerter da? eller murring f.eks... hehe
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Dette du mener? Backache = ryggsmerter Fatigue = tretthet Increased Sex Drive = økt sexlyst Bloated = oppblåst Fever = feber Injury = skade Breast Self Exam = brystundersøkelse (gjort selv) Frequent Urination = hyppig dobesøk (tisse) Irritability = irritabel Constipation = forstoppelse Gassy = luft i magen Miscarriage = abortert Cramps = kramper Headache = hodeverk Nausea = kvalm Decreased Appetite nedsatt appetitt Heartburn = halsbrann Ovulation Pain = EL smerter Diarrhea = diarè High Energy = mye energi PMS = pms Dizziness = svimmelhet High Stress = mye stresset Skin Break Out = uren hud Drinking = drukket (sannsynligvis alkohol) Illness = sykdom Sleep Deprived = mangel på søvn Exercise = trening Increased Appetite = okt appetitt Tender Breasts = ømme bryster Har bare tatt det fra eget hode, men er nesten sikker på at det stemmer?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2007 dæven, tuuuuuuusen takk
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 vet du om mens smerter er samme som el smerter?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 og betyr cramps kramper i magen eller f.eks i leggen? hehe
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Har også savnet en boks med "menssmerter" til å krysse av, for nei, jeg tror ikke at de to er det samme. Menssmerter er vel så individuelt (selv blir jeg kun ørlite gåen i korsryggen), at du må vel krysse av for alle de som passer deg. Feks. kramper, oppblåst, ryggsmerter el.l. Ville ikke krysset på ELsmerter den dagen du har mens selv, men.... Er redd det blir feil da. Kanskje noen andre kan svare på dette??
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Det lurer jeg også på. Ville nok gått ut i fra magekramper... Men det er jo bare noe jeg tror. Igjen...noen andre som vet?
Jelly Belly Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Menssmerter på engelsk er rett og slett bare cramps... Ovulation pains er noe helt annet, nemlig smerter i forbindelse med EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå