Gå til innhold

Veldig pinlig spm ang dåp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper vi foreldrene også dåpsgave til barnet vårt? Vi vil jo seff det, men er det normalt?

Og enda en ting, pleier man å ha sanger i selskapet...? Skal bare ha enkle snitter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte ikke gave nei, det ble nok dyrt for selskapet og maten! Vi hadde heller ingen sanger, ingen taler heller. Vi er ikke typen til å lage mye styr ut av det. Så man lager den dåpen man vil og som man føler seg komfortabel med:)

Skrevet

Godt og høre, vi liker så absolutt ikke taler og styr vi heller..nesten så vi valgte vekk dåpen, men kan jo ikke det da..gruer meg assa:(

Skrevet

hehe, ja sambo er helt ekstrem. Det er derfor han ikke vil gifte seg, så mye oppmerksomhet:) Jeg fikk pappa til å annonsere når maten var klar, han er en sånn som liker å snakke høyt. Du kan jo spørre om noen kan ta på seg ansvaret før det:)

Skrevet

Og hvorfor kan dere ikke velge vekk dåpen??? Ingen tvang å døpe barnet sitt vel?

Vi skal ikke ha dåp. Blir mest sannsynlig en navnefest utpå nyåret istedet. Eller ingenting. Ungen har jo navn :)

Skrevet

Vi hadde ingen sanger, og kjøpte ikke gave. Ingen holdt tale, men samboeren ønsket alle velkommen.

Skrevet

Her hadde vi mat og kaker. ikkeno krims krams.. vi bare sa vær så god og spis. Vi hadde bare besteforeldrene,oldeforeldre , søsken og faddere vi til dåpen.

Ga heller ikke gave selv.

Skrevet

Å kjevle ut marsipanen til marsipankaken var nok dåpsgave fra meg til lillegull... Hadde ingen sanger, men bestemoren holdt en liten tale. Mannen min ønsket velkommen.

Skrevet

Vi kjøpte gave- syntes det var hyggelig med en hilsen fra mamma og pappa også på den store dagen.

Mannen min holdt en kort tale - sa velkommen og litt om Kristoffer. Men har vært flere steder hvor de ikke sier noe. Hadde ingen sanger selv, men et fadder hadde med en sang.

Dere kan gjøre det akkurat som dere vil selv, skal jo være en hyggelig dag for dere alle. Lykke til og nyt dagen.

Skrevet

mamma te Vetle:

Mannen min er og ekstrem der, liker det ikke selv, det blir nok giftemål her etterhvert, men siden ingen er særlig glad i oppmerksomhet tror vi at vi tar er tur til Frankrike og gifter oss med forlovere! Og en uhøytidelig fest når vi kommer hjem. Hehe, litt sleip på en måte, men vi som skal gifte oss, så der gjør vi som vi vil gitt! :P Blir forresten svigerfar som blir "toastmaster" i dåpen, han elsker og prate...versegod!!

Vi kan så klart velge bort dåpen, men det vil vi ikke - og spes ikke pga sjenerte foreldre!

Takk for alle svar:)

HI

Skrevet

Vi hadde lyst å gi en gave, et minne fra oss. Men det er jo opp til hver enkelt. Vi hadde ingen sanger, men en onkel av meg holdt en tale. Pappaen ønsket velkommen og jeg sto ved siden av og smilte. :)

Gjør det slik dere har lyst til! Og lykke til med den store dagen. :)

Skrevet

vi opprettet konto til datteren vår også kjøpte jeg et lite smykke til hun. bare for å ha gitt hun noe fra oss liksom! vi hadde ingen sanger men vi hadde takke tale.. hvor jeg takket for fadderene og for all hjelp rundt dåpen

Skrevet

Vi har kjøpt så masse til lillegutt at vi tenkte ikke på å kjøpe dåpsgave en gang!!

Misliker oppmerksomhet vi også, så besteforeldre tok seg av alt i dåpen :) Og stort bryllup tror jeg må være mitt verste mareritt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...