Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Ble sikkelig fornærmet i går og har tenkt masse på dette. Mine svigerforeldre sa jeg var blitt tykk!!!!!! Er det "lov" å si sånnt bare for man er gravid???? Jeg føler meg slett ikke tykk og har helst fått høre det motsatte, at jeg ikke er blandt de de viser særlig på ennå.... (er 5,5 md nå). Jordmor mente heller ikke at jeg hadde lagt på meg mer enn at såpass måtte det være.....Mulig det var ment som en slags spøk eller noe men ble lei meg....Hvem vel vel være tykk????? Synes folk skal tenke seg om før en kommenterer gravide og kor mye eller lite de har lagt seg ut. Var i alle fall ikke mer moro enn det ville vært sånn helt til vanlig å høre at eg var tykk......Tenk om eg hadda sagt noe sånnt til svigers liksom....... Flere som reagerer med vantro på kor fritt vilt kroppen plutselig er for ymse kommentarer ????????Begynner å lure på om eg er tykk bare at eg ikke ser det selv.....
Erisa* Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Nei, det var skikkelig frekt! Forstår godt du ble fornærma! Det får da være måte på hva man kan finne på å si! At noen sir at du har blitt stor, eller fått stor mage og sånn, det er greit, men tykk er et udelt negativt ord i mine øre.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Tykk og gravid er jo ikke det samme. Mulig de fra en litt eldre generasjon ser på det som et ord som er lov å bruke: at det er bra man har lagt på seg litt (med magen som vokser og det hele). Prøv å ikke tenk på det, var sikkert ikke helt tenkt igjennom...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 jeg har en venninne som er like gammel som meg(23) og elsker å kalle meg tykk. men det er liksom henne av natur å gjøre sånn med tanke på humoren hennes og at hun ikke klarer å vise følelser. istedet for å si, oi så stor mage du har fått nå, du er skikkelig fin nå eller noe sånt. så sier hun hele tiden, tjukka. feiten.. Jeg synes IKKE det er morsomt, men prøver bare å le det vekk.. når hun snakka me mora si endag jeg var der, å lurte på om hun skulle ut i helga, nei jeg kjenner nå bare ei å hu sitter her på siden av meg å har blitt skikkelig feit, spesielt rundt magen-haha-hoho liksom.. bare.. ehhe... så jeg skjønner at det ikke er noe særlig å høre sånnt.. men jeg prøver bare å tenke på venninna mi for den hun er, rar og dårlig humor..
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg synes det er greit når folk sier at jeg har fått stor mage(anser ikke det som det samme som feit/tykk. Det at noen sier tykk, feit osv er bare totalt feil. Graviditet har ingenting med dette å gjøre. Det er en baby inni der og da har det ikke noe med fedme å gjøre. Jeg synes det er viktig å gi klar beskjed til de som bruker disse ordene at det passer seg ikke å si slike ting.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 nei det er ikke greit i det hele tatt.. men er vanskelig åsi fra.. jeg vet hun ikke mener det sånn, men det er kjipt likevell.. og vanskelig å si fra..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Takk for støtten! Kommer til å si fra neste gang. "takk i like måte" kan vel være passende..... Synes ikke det er en hyggelig ting å si slikt til noen uansett situasjon, og med alt dette kropps hysteriet for tiden er det garantert INGEN som ønsker å være tykk. Om du er gravid så endrer jo ikke det seg! Mulig de merket at kommentaren ikke ble tatt godt i mot-men er antennene helt i ulage så komer jeg til å si fra ved evt. neste gang! At magen har vokst litt er en ting men tykk? der går grensen for min del ja.
kokosyklus Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Pappa sier at det er artig å se meg "legge meg ut"... For meg betyr ikke det å få mage, men å bli feitere. Samtidig vet jeg at han mener at magen blir større og at jeg ikke blir feitere. Trodde ikke jeg skulle bli så opphengt i vekten og magen min, men jeg tror jeg hadde reagert hvis noen hadde sagt: "nå begynner du å bli tykkere, ja" eller noe i den duren...
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Da hadde nok jeg blitt lei meg og. ''Tykk'' er vel ikke akkurat det ordet man vil sammenlignes med i svangerskapet. Men de mente det nok ikke sånn! Er bare maaange som ikke vet hva som er normal folkeskikk mot gravide jenter. Søsteren min kalte meg Keiko sist da, hehe.. Men det er humoren hennes, og jeg vet hun mener magen. Hun gleder seg til jeg blir enda større denne gangen så hun kan kalle meg det igjen. Akkurat det kan jeg leve med, men lite hyggelig hvis noen jeg ikke kjente så godt begynte å påpeke hvor svær jeg hade blitt (når den tid kommer). Synes det er vondt andre veien også jeg, når folk ser helt forskrekket ut når du sier du er gravid, ''for det ser de ikke!''. Hørte det når jeg var 7 mnd på vei sist, og jeg var jo stolt av kulen min jeg.. hehe. Virker som alle tror de har lov til å si hva de vil om folk så lenge de er gravide. Og det irriterer meg egentlig... Så hvis de sier du er tykk en gang til, så får du bare slenge en kommentar tilbake
Beama Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Får stadig høre att jeg har blitt tjukk=( Men er samme personen som sier det hver gang, og jeg bare sier noe tilbake. Orker ikke bry med meg hva han mener. Jeg pleier å si: takk det samme, jeg er gravid hva er din unnskyldning osv...
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Humor da, jenter. Jeg synes det er bare vittig. Er jo tjukk da :-). Hilsen TjukkeBolleFeita.
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Det var stygt sagt!!!! Skjønner godt at du ble lei deg..... Min svigermor sa sist jeg så hun:Men du har jo ikke lagt på deg,du er jo ikke blitt så tykk du...... EH nei!sa jeg da..... Men jeg hadde bare lagt på meg 2kg pga kvalme(var i uke 11) Tror nok ikke min svigermor mener no "galt"med å si tykk, men jeg vet hun mener jeg er kraftig.Men hun mener at jeg ikke er tykk/feit. (jeg er vel en 10kg for mye til høyden,men hvem er ikke det????)hihihi...
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Er også kraftig lei avå bli kalt tykk, istedenfor at de skal si stor magen har blitt, eller lign. Mamma, og mormor maser en masse om vekta hele tida, men jeg har faktisk bare lagt på meg 3 kg, og jeg er i 27.uke og magen er gigantisk . har bestemt meg for at neste som kaller meg tykk så skal jeg svare; - JEG ER GRAVID I 7.MÅNED, HVA ER DI UNNSKYLDNING ??
Emmilo Skrevet 8. oktober 2007 #14 Skrevet 8. oktober 2007 Alle dere som blir ledsne når noen sier tykk/feita/legger ut osv... hvorfor sier dere ikke i fra??? Jeg skjønner ikke at folk har så enormt stor respekt for sin omgivelse? Det må gå ann å si fra når man blir såret? Uten at det skal bli et problem.
mto2 Skrevet 8. oktober 2007 #15 Skrevet 8. oktober 2007 Eg ville svart at "du, det er sånnt som du IKKJE seier til gravide, og ikkje til andre heller for den saks skuld". Gjer folk merksame på det. Mange som kallar gravide for tjukke tenker ikkje på at det er sårande. Eg har tatt andre i forsvar når eg har høyrt sånne kommentarar. Og eg har svart om folk har prøvd seg på å kommentere meg.
Mitzy Skrevet 8. oktober 2007 #16 Skrevet 8. oktober 2007 Har ei på jobben som alltid sier hver jævla morgen: Hallo Tjukka til meg. Hun mener det vel som en spøk men er litt irriterende. Hun ser jo ut som hun er 9 mnd på vei minst selv så prøver og svelge det unna. Tenker sånn at på meg er det en GOD grunn men henne er det verre med:P
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #17 Skrevet 9. oktober 2007 Fikk selv høre i går av svigermor og ene tanta til samboeren at jeg har blitt stor... Mye rundere i ansiktet og at magen er blitt veldi stor.. Greit nok, jeg er forferdelig stor med tanke på at jeg bare er 7 mnd på vei, men hvorfor skal folk absolutt si det til deg hele tiden??? Ble selv så lei meg at jeg nesten begynte å grine, så jeg fikk rett og slett ikke til å svare noen ting.. Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal kommentere kroppen/vekta di med en gang du er gravid! Er jo ingen som liker å høre at de har lagt på seg, eller? Må innrømme at jeg ikke liker å være gravid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå