Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Gutta skal på hyttetur ca 3 timers kjørsel hjemmefra 12-9 dager før termin. Jeg har sagt at det synes jeg ikke passer seg. Vi har et barn fra før, så jeg orker rett og slett ikke at han skal være borte fra torsdag til søndag ca halvannen uke før jeg har termin. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart han hvor viktig det er for meg at han er hjemme da. Tenk om han ikke rekker hjem hvis fødselen skulle starte? Han skal dessuten bort med jobben torsdag til søndag helgen før det også... Så jeg kommer til å være utslitt før fødselen jeg. (Jeg kommer selvfølgelig til å "flytte hjem til mamma og pappa" disse helgene for å få avlastning, men det er ikke det som er poenget her). Jeg jeg en sur bitch hvis jeg nekter han å dra?
pandabjørn Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 nei du er ingen sur bitch hvis du nekter han å dra.......synes det er helt på tryne av din samboer å reise på hyttetur så nære terminen.......egoist av han synes jeg! jeg hadde også nekta mannen min å reist på tur så kort tid før termin, ikke hadde han gjort det heller såpass vett i hode har mannen min at sånn gjør man bare ikke mot kona si! + at din samboer skal bort med jobben helga før hytteturen da blir du og barnet ditt alene 2 helger etterhverandre da.......likte ikke det heller jeg men.... håper du kan snakke han til fornuft at han ikke reiser på hytteturen! hvis han reiser så er han ikke mye voksen av seg synes jeg.. lykke til !
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Takk for svar. Det er så ulikt av han å gjøre noe sånt. Han som normalt alltid er super omtenksom mot meg. Problemet er at han skal dit med en kamerat som jeg har en liten kranglete historie med (han følte jeg stjal bestevennen hans da jeg ble sammen med han), så hvis jeg nekter han det blir det bare enda en ting som gjør at kameraten føler jeg "stjeler vennen hans". Men vi er da gift - og har barn - og hus - Så da burde vel jeg bety litt mer enn bestevennen?
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Huff så unødvendig for deg. Jeg hadde ikke kommet til å godtatt det, men jeg hadde faktisk ikke trengt å nekte samboeren min dette. Han og jeg er enig i at han ikke kan være bortreist, ikke drikke alkohol 3 uker før termin. I tillegg til at han alltid passer på at mobil er med og ladet opp.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 sorry..men snakk om en umoden dust. typen min kunne ha fått seg en gratis tur til paris nå i okt,jeg har termin i slutten av november og han velger ikke å dra.... det er sånn det skal vere...
betty74 Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Hvis du forklarer han dette slik du har gjort i inlegget ditt, håper jeg han er såpass voksen at han ikke vil ønske å dra fra deg så nære termin.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Hvis mannen min hadde kommet med et sånt forslag så nærme terminen så hadde jeg sagt værsågodt å dra! Hans eget problem hvis han ikke rekker fødselen syns jeg da. Han får tenke sjæl!
Ioren Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Min hadde "fått lov" som dere så fint kaller det... Men vi har ikke barn fra før, så jeg trenger dermed ikke den samme avlastningen som en om har det. Om han på den hytteturen da hadde vært så dum å drikke så han ikke kom seg ned igjen hvis fødselen skulle ha startet, ja da hadde det vært hans eget tap.
Line_78 Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Syns det er rart at du i det hele tatt skulle trenge å "nekte" ham. 12-9 dager før termindato er jo faktisk innenfor termin (normalt å føde et par uker før eller etter termindato), og man skulle jo tro at han ikke har lyst til å gå glipp av hele greia? Å droppe denne ene turen er jo ikke et veldig stort offer akkurat, syns det som er dårligst gjort her er at han skal legge det på deg å være den som sier nei. (Syns jo også det er sært at han overlater deg alene med et barn to langhelger på rad når du er høygravid, selv om du får avlastning) Mannen min begynte til og med å snakke om det nå i går at det var en dum dato for julebordet til jobben hans i år, siden det var bare en uke før termin. Og de vil jo uansett være her i byen så han er ikke langt unna (og jeg gikk to uker over sist og måtte settes i gang, så tviler på at jeg føder før termin nå). Og da jeg sa at han kunne jo melde seg på, med forbehold om at han kunne komme til å måtte trekke seg i siste liten hvis noe skjedde, så protesterte han, for han ville jo uansett ikke ta sjansen på å drikke noe i tilfelle noe skjedde den natta, og ville helst uansett være hjemme med oss så nær opp til termin (vi har også et barn fra før). Så vi fant ut at han heller kunne ta seg en tur ut med venner i jula, for da er jo babyen garantert ute :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Da syns jeg faktisk det er enda dårligere gjort av samboeren din å legge hele problemet på deg. Han burde heller ta denne avgjørelsen selv, og være veldig tydelig overfor venner på at han ikke ØNSKER å dra på tur så tett opp til termin.
alines Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville aldri ha latt mannen min dratt... I tillegg så ville han aldri kommet med et slikt forslag engang... ... syns du er alt annet enn en bitch... Vi har gått gravid i 9 md og hvor mye har ikke vi ofret for babyen, så hvis du vil at mannen din skal være hjemme å støtte deg og ta vare på barnet dere har fra før av, syns jeg det er alt annet enn urimelig... Du kan godt føde 2 uker før tiden, spesielt når du er 2.gangs fødende... Nei dette hadde ikke jeg gått med på..... Ærlig talt jenter, hvor ofte føder vi et barn i løpet av livet vårt...... Og hva er verdien av det i forhold til å ha ei helg med "gutta"...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 ja det er jo idiotisk av han da...han bør jo forstå det da..er han ikke redd det skal sje noe når han er borte heller....?
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Hm. Mannen min har lært "the hard way" at man reiser ikke bort på jobb et par uker når det begynner å nærme seg termin, da går man gjerne glipp av hele greia. Eller var det ingen fin opplevelse for mannen din sist gang? Fødsler skjer bare en gang pr barn, men helger med gutteturer er det plenty av! Jeg fødte 25 dager før termin sist, uten noe særlig forvarsel, og det er jo de det går enda raskere med også, slik at 3 timers reise er litt drøyt da! Godt du har familie i nærheten til å hjelpe deg i alle fall - benytt deg av det og så får du håpe han tar til vettet... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå