Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Har lest at det ikke anbefales å drikke mer enn 3-4 kopper te om dagen. Og det gjør jeg ikke heller. Blir gjerne 1-2 kopper per dag. Noen har sagt til meg at man burde kutte ut te i det hele tatt, men jeg har ikke klart det helt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 te er ikke farlig, men viktig å begrense koffein mengden. Og det er det masser av i te.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Det er fordi det er litt koffein i te man blir anbefalt å drikke max 3-4 kopper. Så lenge man ikke overskrider den anbefalingen gitt av helsepersonell så ser ikke jeg problemet med å kose seg med teen sin.
nungo Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 1-2 koper om dagen tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om (så lenge du samtidig har begrenset inntakk av f.eks. cola. kafe og andre koffeinholdige drikke). Jeg drikker 2 kopper om dagen og har gjort det hele tiden. I sist svangerskap drakk jeg også te hele tiden (ca. 2 kopper pr. dag) og det gikk veldig fint :-)
Erisa* Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Det er alltid noen som mener at man skal kutte ut det ene og det andre fordi man er gravid. Jeg har opplevd å få hevede øyebryn etter at folk har sett meg med en kopp kaffi.. Men jeg mener at så lenge du holder deg innenfor den anbefalte dosen, så må det da gå bra! Så får de som skal mene noe heller leve perfekt når de blir gravide, og spise fisk 5 dager i uken og bare spise økologisk, ikke drikke kaffi, te, brus eller saft, men holde seg til vann og appelsinjus. Det er tross alt over 9 mnd vi går gravide, er jo viktig å kunne kose seg litt med ting som ikke er skadelige! Stump røyken, kutt ut alkohol, men ta deg en kopp te:)
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Det finnes jo mye god te uten koffein også. Er selv teavhengig, men har halvert inntaket etter at jeg ble gravid så nå går det kanskje 1-2 kopper om dagen. For andre teelskere som ønsker å redusere koffeininntaket kan jeg anbefale rooibush-te. Den er søtere og rundere i smaken enn sort te og finnes i mange smaksvarianter (rooibush paradisio er kjempegod!). Ellers er jo også urteteer uten koffein, og bl.a. peppermynte og kamille skal hjelpe mot morgenkvalme.
lykkelig familie på 4:) Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Tror ikke te i seg selv er farlig, men er vel mengden koffein man får i seg som anbefales å være så lavt som mulig. London fruit and herb compani har mange gode te- sorter som ikke inneholder koffein. Disse har ikke den typiske te-smaken, men jeg synes mange av de er veldig gode på smak. Tror de selger disse på vanlig dagligvare, men har de ihvertfall på helsekostbutikker.
Belladonna med to gutter Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Håper virkelig ikke at barnet mitt tar skade av te!!! Jeg drikker te hver dag, men både med og uten koffein da:) Tror det er litt mildere enn kaffe...!? Uansett så tror jeg at det meste er med måte jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå