lucky_mom Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har kjøpt en Patapum Baby bæresele som skal kunne brukes til barnet er 18-20kg. 3-åringen min veier 13kg, men ryggstykket på Patapumen gikk bare ca halvveis opp på ryggen hennes... Skal det være sånn? Er det noen som har erfaring med denne bæreselen, eller som kan anbefale noe annet å bære 3-åringen på ryggen med? Ikke Bergans bæremeis - det synes jeg blir for stort og tungt å dra med seg f.eks. på reise.
Expat Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Em, er det ikke patapum junior du trenger? Har du fått riktig?
lucky_mom Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 Hadde det bare vært til henne så hadde jeg kjøpt en Patapum Småtass, som kan brukes opp til 28kg. Men selen er egentlig tiltenkt junior på 10mnd, og Småtassen blir vel for stor for ham. Jeg hadde håpet at selen kunne brukes til begge, i og med at storesøster også var innenfor vektbegrensningen. Men hun blir kanskje for lang...
lucky_mom Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2007 Ps. Derfor lurer jeg på om jeg skal gå til innkjøp av noe annet som jeg kan bruke til henne, eller noe annet som går an å bruke til begge... Vet ikke om f.eks. sånn Mei Tai (eller hva det heter) kan brukes til så store barn...
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Har sydd meitai til tuppa mi jeg målte ryggen hennes og sydde etter hennes mål. Skal sy på sovehette også når jeg gidder hehe. Tuppa mi er "bare" 18 mnd da.
lucky_mom Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Er det vanskelig å knyte de på ryggen i en meitai? Synes det ser litt komplisert ut ;-) Går det greit med én meitai for både en på 10 mnd og ei på 3 år? Må si at jeg har sett utrolig mange flotte meitai'er.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 er kjempe enkelt særlig med en som er så stor som 3 år! Først knyter du magebåndet rundt magen, så ber du barnet holde hendene rundt halsen din, så legger du selen over skuldrene, lager et kryss foran på magen og knyter bak på ryggen., Gå inn på tettinntil.no (eller com) og se i bilder hvordan du gjør det. MT er den beste måten å bære på synes jeg, får mindre vondt i skuldrene av å bære tuppa i mt nå enn jeg fikk av å bære henne i babybjørn når hun var 3 mnd.
Ella i farta Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville gått for mei tai jeg da, de er så mye finere og mer praktiske synes jeg;) Ellers er patapum småtass et godt alternativ. Hvis du skal ha mei tai, skal du ha toddler versjon=)
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Gutten vår er bare 2år men vil anbefale Ergo bæreselen. Den kan brukes opp til 4år, eller så stort/tungt du finner behagelig å bære. Der går ryggstykket opp til litt over midten av ryggen, og han sitter som støpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå