Gå til innhold

Bakteriell Vaginose / Gardnerella...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært, eller er plaget med dette? Er en ubalanse i skjedens bakterieflora, tynt flytende utflod som lukter fisk, særlig etter samleie. Jeg er plaget med dette og lurer på om det er flere der ute...? Har hørt at dette øker risikoen for for tidlig fødsel, noen leger mener det øker risikoen kun hos kvinner som har født for tidlig før.. Er så engstelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du må ta kontakt med legen din for å få behandling. Gravide får lokalbehandling i skjeden med en vaginalkrem. Jeg fikk selv behandling for dette da jeg var i uke 5. Jeg hadde ingen symptomer eller ubehag, men de ville likevel behandle det. Ta kontakt med legen din du, så skal du se du blir kvitt plagene. Lykke til!

Skrevet

Har fått en dalacin kur for dette som jeg tar nå, men tror det bare kommer tilbake igjen når behandlingen er slutt. Men får håpe det ikke gjør det. Hvilken uke er du i nå da? Takk for svar.

Skrevet

Jeg fikk også dalacin. Siden jeg ikke hadde noen plager eller symptomer er det vanskelig å si om det har kommet tilbake. Et råd jeg fikk var å bruke egen intimsåpe til underlivet og ikke gnikke og gnu så veldig mye med vaskekluten der nede. Gardnerella har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre, men ofte tvert i mot...

Nå er jeg kommet til uke 12+0 :-)) Skal på kontroll på sykehuset i dag. Får oppfølging på sykehuset fordi jeg hadde prematurfødsel i april, hvor vår lille gutt som ble født i uke 25, bare ble to dager. Det var en tøff tid, men nå er jeg altså gravid igjen :-)) Føler meg frisk som en fisk, så regner med at alt er bra. Får vite om de skal sette på cerclage i dag da.

Hvor langt har du kommet? Vært på 1. ul?

Skrevet

Trist å høre om gutten din, men godt du er gravid igjen nå da! Vet du hva årsaken var til at du fødte for tidlig sist da? Er dette jeg er så redd for.. Jeg er førstegangs, 22+2 i dag. Var på ul da jeg var 18 uker, alt var bare fint, har en jente i magen.

Skrevet

jepp...jeg har oxo det.Hatt det siden uke 5;er i uke 13 nå. Gynekologen ville ikke gi meg lokal krem for å bli kvitt det før nå i uke 13. Fordi det føre den tid er fare for tidlig fødsel,og i noen tilfeller missdannelser på barnet. Men dette har kun blitt testet på mus...og er på ingen måte bevist. Men jeg ville ikke ta noen sjanser,så har ventet til nå... Lukten er forferdelig!!!

Skrevet

Er du engstelig for å føde for tidlig siden du har dette da, eller tar du det helt med ro?

Skrevet

nei,tar det med ro jeg...har 2 barn fra før,og 1.mann kom 6 uker før tiden.Tror det som har liten sammenheng,selv om jeg hadde gardnerella tidlig da oxo...syns det er bedre å tenke positivt istedenfor å gå å være redd for alt.Det går jo bra i de fleste tilfeller:)

Skrevet

hvordan finner legen ut om man har d??? ser de d på urin prøve??

Skrevet

Ja, det er sant det da. Skal prøve å ikke tenke på det. Får håpe det går bra.

Skrevet

De ser det på utfloden, tar lukteprøve eller sender inn bakterieprøve. Jeg har aldri blitt sjekket for det men den fiskelukta etter samleie er ikke til å ta feil av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...