Gå til innhold

Hva er i veien med minsten??? Problemer med legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har minsten som blir 2 år i romjula, vært fullstendig "idiot" når han skal legge seg for kvelden. Vi har helt frem til nå kunnet lagt han og så sagt natta og gått. Han er fullstendig hysterisk nå, og er på god vei til å komme seg over kanten i senga. Hyler, skriker og kaster alt han har i senga ut. Vi må sitte på stolen er beskjeden og enda da skal han gjerne opp på fange og helst ut av rommet. Jeg har tatt han opp på fanget for å roe han ned og så har jeg lagt han i senga igjen. Har som sagt den siste uka sittet der til han har roet seg, for som sagt han har vært hysterisk. Jeg har aldri sett han sånn før og derfor har jeg blitt litt engstelig.

Kan det være at dette har noe med at i barnehagen sitter det en voksen der til unga har sovna? I barnehagen sover dem også på flatseng, kan det være at han mener han er for stor eller føler det galt at han skal sove i sprinkelseng hjemme? Han er jo ikke 2 år ennå, men har sterke meninger og en veldig sterk vilje alikevel.

På morgenen denne helgen har han ikke vært hysterisk når han har våkna. Lørdag våknet jeg og hørte at han satt og lekte med bil i senga. Han MÅ ha et par biler med når han legger seg nemlig.

En annen ting jeg tenker litt på er at han i det siste også har snakket om "mannen". Hvem denne mannen er aner jeg virkelig ikke, men han sier også "mannen borte". Det samme begynte han med i går kveld. "mannen" hylte han og litt etter på var det "mannen borte". Vi har tidligere hatt en "gjest", men denne ble da "fjernet". Den gangen merket jeg på meg at han var der, det gjør jeg ikke nå.

Men for den saks skyld så kan det jo være en mann som har vært i bhg. som har gjort inntrykk på han på en eller annen måte. Får når vi snaker om halvsøsteren til eldste sønnen min (går i samme bhg. ) så sier han gjerne "Minne borte" om henne. Om han da mener at hun har gått hjem eller hva det er aner jeg ikke.

Hva tror dere?

Kan det være på tide og ta bort sprinkelsengen nå?

Har ikke råd til å kjøpe ny seng til han nå og tar vi bort den senkbare siden på sprinkelsenga blir det høyt ned om han ramler ned.

Noen som har noen tips eller råd til meg så ville jeg blitt kjempe glad, for det er ikke noe særlig for gutten og ha det sånn, og heller ikke for oss frustrerte voksne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips til hva vi kan gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...